نوشته شده توسط : abbuse

رییس هیات چوگان استان اصفهان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این مسابقات به مناسبت سی و سومین سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی در بخش آقایان و بانوان برگزار می شود.

'محمدرضا عابدی' افزود: در بخش آقایان تیم های چوگان 'نصف جهان '، 'نقش جهان' ، 'چهلستون ' و 'كانون چوگان نصف جهان ' و در بخش بانوان تیم های چوگان 'زاینده رود' و 'عالی قاپو' شركت دارند.

به گفته وی این مسابقات كه تا 22 بهمن ماه ادامه می یابد در میدان چوگان اصفهان واقع در ورزشگاه بزرگ اصفهان برگزار می شود.

7132/1011



:: برچسب‌ها: هندوستان , زرد , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'محمدتقی كره ای ' روز سه شنبه در آیین بهره برداری از خطوط جدید تولیدی در پنج كارخانه صنعتی در استان البرز افزود: در بودجه سال 91 افزون بر یكهزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در كشور پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: همچنین در بخش صندوق توسعه ملی نیز حمایت های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می شود.

كره ای به تعداد طرحهای صنعتی آماده بهره برداری در دهه مبارك فجر امسال اشاره كرد و گفت: همزمان با این ایام خجسته، 100 طرح تولیدی و صنعتی در كشور به بهره برداری می رسد.ك/2

691/7410 / 1449



:: برچسب‌ها: مکزیک , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'فرهاد رهبر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: پیشنهاد هیات رییسه دانشگاه تهران مبنی بر اعطای دكترای افتخاری به شهید احمدی روشن در شورای این دانشگاه مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینكه اعطای مدرك دكترای افتخاری به شهید احمدی روشن به منظور ادای دین و احترام و بزرگداشت این پژوهشگر از سوی اعضای خانواده دانشگاه تهران صورت می گیرد گفت: دانشگاه تهران با این اقدام ضمن قدردانی از جانفشانی های شهدای جهاد علمی به دشمنان اعلام می كند كه محققان ما هرگز دست از تلاش و اهداف خود برنخواهند داشت.

رهبر خاطرنشان كرد: دشمنان كه از توانمندی جمهوری اسلامی به هراس افتاده اند در اقداماتی رذیلانه، به ترور دانشمندان و افرادی كه در عرصه علم و دانش كشور گام برمی دارند و نقش آفرین هستند روی آورده اند.

وی اقدامات تروریستی بیگانگان علیه دانشمندان و پژوهشگران ایرانی را نشانه ضعف و زبونی آنان درمقابل پیشرفت های علمی كشور عنوان كرد.

'مصطفی احمدی روشن' دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز، صبح روز 21 دی 1390 دریك حادثه تروریستی توسط یك موتورسیكلت سوار بااستفاده از بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران به شهادت رسید.

فراهنگ**1055**1588



:: برچسب‌ها: لندن , اتومبیل , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse


:: برچسب‌ها: انگلستان , گربه , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، میزان مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتی های غرق شدگی یك هزار و 34 نفر بود،‌ 8.2 درصد كاهش یافته است.

براساس این گزارش در 9 ماهه امسال بیشترین مرگ ناشی ازغرق شدگی با 177 نفر شامل 158 مرد و 19 زن در مرداد ماه و پس از آن با 156 نفر شامل 139 مرد و 17 زن در تیر ماه ثبت شده است.

همچنین استان های خوزستان با 171 نفر ( 145 مرد و 26 زن)، مازندران با 152 نفر (138 مرد و 14 زن) و گیلان با 84 نفر (75 مرد و 9 زن) بیشترین مرگ ناشی از غرق شدگی را در 9 ماهه امسال به خود اختصاص داده‌اند.

بنا براین گزارش در آذرماه امسال 48 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.6 درصد افزایش یافت.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

چارلز دیکنز حدود ده سال پیش از مرگ

این روزها در آستانه دویستمین سالروز تولد چارلز دیکنز، در رسانه‌های انگلیسی زبان از تلویزیون گرفته تا روزنامه‌ها و مجلات کمتر روزی است که نام دیکنز برده نشود؛ از سوی دیگر روز به روز بر تعداد تحقیقاتی با محور آثار دیکنز، افزوده می‌شود؛ آثاری که اعضای اکادمی را از شاخه‌ها و رشته‌های مختلف به خود جذب کرده اند- از روانشناسی، تاریخ‌نگاری جدید و فمینیسم گرفته تا پساساختارگرایی، و اینها علاوه بر مطالعات سنتی تاریخ‌نگاری است.

اما ویژگی ژورنالیستی و مستندنگارانه آثار دیکنز یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که او را بدل به یکی از مهم‌ترین نویسندگان عصر ویکتوریایی کرده است.

کار دیکنز به عنوان روزنامه‌نگاری که هم در خیابان و هم در دادگاه به تهیه گزارش می‌پرداخت و مدتی هم خبرنگار پارلمان انگلستان بود، بر سبک منحصربه‌فردش تاثیر زیادی گذاشت و سبب شد تا ذهن او به شیوه‌ای تربیت شود که بتواند هم به خوبی جزئیات را ببیند و هم به خوبی حرف‌ها و سخنرانی‌ها را بشنود.

دیکنز سفرنامه‌نویس

تصویر صفحه نخست کتاب سفرنامه آمریکا با امضای دیکنز

نوشته‌های دیکنز را نباید تنها به نوشته‌های مطبوعاتی او و داستان‌هایش تقلیل داد؛ سفرنامه‌های دیکنز نیز یکی از جذاب‌ترین نوشته‌ها در نوع خود هستند.

نخستین تجربه کاری دیکنز به عنوان روزنامه‌نگاری که در خیابان‌های لندن می‌چرخید و مردم را مشاهده می‌کرد تا درباره‌شان و زندگی در لندن بنویسد، بی‌شک تاثیر بسزایی بر نحوه نگارش سفرنامه‌هایش داشته است.

در عصر ویکتوریایی بر خلاف امروز، کارکرد بیشتر سفرنامه‌ها تنها سرگرم کردن مخاطب یا ایجاد فضایی برای بلندپروازی‌های ذهنی نویسنده‌اش نبود، بلکه توصیف و توضیح جهانی ناشناخته و فرستادن مخاطبانی که توان چندانی برای سفر به دوردست‌ها نداشتند به این جهان بود.

سفرنامه‌های دیکنز به آمریکا، ایتالیا و فرانسه که همگی به میانه قرن نوزدهم باز می‌گردد، برخلاف سایر اسلاف‌شان زبانی گرم و طناز دارند و سرشار از دیالوگ هایی بین مسافر و بومیان شهرهای مختلف هستند.

سفرنامه‌های دیکنز به گونه‌ای نوشته نشده که گویی او به سفر رفته و حالا مشاهداتش را برای انگلیسی‌های متمدن گزارش می‌دهد، بلکه به گونه‌ای هستند که تقلاهای شخص دیکنز و مردمانی را که در سفرش ملاقات می‌کند برای ادامه حیات و پیدا کردن جای و راه خود در جهان نشان می‌دهد.

نمونه‌ای از این طنازی دیکنز را در سفرنامه‌اش به آمریکا بخوانید:

«در کشتی ماه زوج مشکوکی بودند که شباهت بسیاری به فراری‌ها داشتند، و مردی که همراه زن بود با خودش بیشتر از رابینسون کرزوئه اسلحه داشت.»

یا

«به یاد می‌آورم که از خوک بریان و آبجوی ایل برای درمان دریازدگی استفاده می‌کرد، و روز پس از روز در رخت‌خواب دراز می‌کشید و از این داروها می‌خورد و می‌نوشید. باید اضافه کنم که، البته اگر کنجکاو هستید، این داروها هیچ‌وقت موفق به درمان بیماری نشدند.»

در سفرنامه‌های دیکنز، مردم از خود سفر مهم‌ترند، پویایی روابط انسانی برای نویسنده‌ای که می‌گوید «انسان هر چه بیشتر انسان را بشناسد، اخوت بیشتری بین‌شان برقرار خواهد شد» بیش از هر جا در سفرنامه‌هایش خود را نشان می‌دهد.

علاقه دیکنز به داستان‌های پریان که پرستارش، در کودکی، پیش از خواب برایش تعریف می‌کرد از یک سو و سال‌های سال کار به عنوان روزنامه‌نگار و تلاشش برای "شرح‌ماوقع" از سوی دیگر تاثیری بی‌نظیر در آثار دیکنز گذاشته است. وجدان بیدار او و علاقه‌اش به پیگیری وضعیت فقرا ـ دیکنز خود از خانواده‌ای مرفه بود اما در نوجوانی و با بدهکاری و سپس زندانی شدن پدرش مجبور به کار در محیطی سخت شد ـ و آشنائی‌اش با سازوکار پارلمان و عملکرد نهاد قدرت نیز تاثیر به سزایی در مقالات تالیفی او در جراید آن زمان در انگلستان داشت.

دو ویژگی در مقالات دیکنز بارز است: اول آنکه سبک مقالات و استفاده او از تکنیک‌های آزاد غیرمستقیم و جریان سیال ذهن، نویددهنده مدرنیسم نوشتاری است و دوم تعهد مداوم به درک سیاست است، سیاست نه همچون ابزار تئوری محض یا نتیجه اتفاقی تاریخی، بلکه سیاست به این معنا که چگونه جوامع بشری گرفتار در یک وضعیت دشوار رفتار می‌کنند.

نوشته‌های دیکنز در جراید و داستان‌ها و رمان‌هایش کلیتی هستند که به سختی قابل تفکیک‌اند و به شدت بر هم تاثیر گذاشته‌اند.

روزنامه‌نگاری: شغل پرزحمت و بی‌اجر

دیکنز در نوامبر ۱۸۳۶ از شغلش به عنوان خبرنگار روزنامه "مورنینگ کرونیکل" استعفا داد و در توضیح استعفایش نوشت که یکی از "پرزحمت‌ترین و بی‌اجر و مزدترین مشاغل" را ترک می‌کند. دیکنز پیش از این استعفا مجموعه "طرح هایی از BOZ" را چاپ کرده بود که بسیار موفق بود. (این مجموعه نوشته‌هایی کوتاهی درباره زندگی در لندن و خیابا‌ن‌ها و ساکنانش بود و طراحی‌هایی آن‌ها را همراهی می‌کرد.)

این مجموعه تا حدودی او را به نویسنده‌ای سرشناس تبدیل کرده بود، به همین علت به نظر می‌رسد که دیکنز دریافته بود آینده‌اش به عنوان داستان‌نویس روشن‌تر است تا آن که بخواهد به کار روزنامه‌نگاری ادامه دهد.

با این همه روزنامه‌نگاری و چاپ داستان هایش به صورت سریالی در جراید تا آخر عمر با او باقی ماند و سی سال پس از استعفا، در جمع انبوه روزنامه‌نگاران آمریکایی در شهر نیویورک سخنرانی کرد و از خاطره عزیز دوران روزنامه‌نگاری‌اش گفت و از علاقه بسیارش به "اخوت بین روزنامه‌نگاران" گفت و گفت که که هرگز آن را ترک نکرده است.

تندنویسی در سال های اولیه

چارلز دیکنز شانزده ساله بود که کتاب معروف توماس گرنی با نام «تندنویسی» را خرید و شروع به خواندن کرد، کتابی برای آموزش نت‌برداری سریع و دقیق، و همین او را آماده کرد تا به عنوان خبرنگار پارلمانی مشغول به کار شود.

دیکنز پیش از آغاز کارش در پارلمان، تحت آموزش دائی روزنامه‌نگارش، جان هنری بارو، اصول نگارش و سجاوندی را یاد گرفت و توانست به صورت حق‌التحریر به عنوان خبرنگار دادگاه‌های قضایی لندن مشغول به کار شود، اما اندکی بعد دائی‌اش به چاپ مجله آینه لندن (Mirror of London) پرداخت که متن غیر رسمی مناظرات پارلمان را چاپ می‌کرد و از دیکنز خواست تا برایش کار کند؛ کاری طاقت‌فرسا و پر استرس که دیکنز توانست به بهترین شکل از عهده‌اش بربیاید.

در این دوران دیکنز دقیق‌ترین و سریع‌ترین نت‌بردار مناظرات بود و در پارلمان آن سال‌ها نیز مناظرات مهم بسیاری در جریان بود: آینده کمپانی ایست ایندیا، کاهش مالیات روزنامه‌ها، بحث در باب لایحه قانون فقرا که بعدتر تصویب شد و تمامی اینها سبب شد تا افکار و ذهنیات دیکنز درباره سیاستمداران انگلیسی، سازوکار پارلمان و اصلاحات اجتماعی شکل بگیرد.

در فصل تعطیلات پارلمان، دیکنز برای گذران امور خود به شکل حق‌التحریر کار می‌کرد که یکی از آن‌ها نوشتن متن برای بخش «طراحی‌های خیابان» در روزنامه مورنینگ کرونیکل بود. کاری که در نهایت منجر به چاپ مجموعه "طرح هایی از BOZ" شد و برای دیکنز اعتبار بسیاری به همراه آورد.

سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۸۳۶ عمده فعالیت‌های دیکنز به خبرنگاری و نوشتن متن برای طرح‌هایی از خیابان‌های لندن سپری شد و در نهایت با استعفای او دوران کاری‌اش وارد مرحله تازه‌ای شد: دوران مقالات اجتماعی و زمانی که او از خبرنگار به روزنامه‌نگار بدل شد.

بخشی از سرمقاله نخستین شماره "هاوس‌هولد وردز"

"امید داریم که در کاشانه احساسات خواننده‌هایمان زندگی کنیم و در کاشانه افکارشان بر تعداد شماره‌های مجله‌مان افزوده شود. امید داریم که همقطار باشیم و رفیق هزار نفر، از هر دو جنس، از هر سن و هر وضعیتی، کسانی که شاید ما هرگز چهره‌شان را ندیده‌ایم. درپی آنیم که از جهان پر جنب و جوش اطراف‌مان به خانه‌های بی‌شمار، دانشی از شگفتی‌های اجتماعی، خیر و شر ببریم، دانشی که قرار نیست سبب شود تا در خود فرو رویم، به پیشرفت نوع بشر ناامید شویم و قدر زندگی در زمانه‌ای خوش را ندانیم."

در این دوران (بین سال‌های ۱۸۳۷ تا ۱۸۴۹) دیکنز مقالات طولانی و متعددی درباره پیشنهاداتش برای تغییر وضع عمومی فقرای لندن نوشت و سردبیری ماهنامه جنگ بنتلی و هفته نامه مستر هامفریز کلاک (Master Humphrey's Clock) را بر عهده گرفت که در نهایت در اولی به علت اختلاف با ناشر و در دومی به دلیل شکست تجاری از ادامه همکاری سرباز زد.

دیکنز معتقد بود "آنچه سردبیران روزنامه‌ها انکار می‌کنند دقیقا همان چیزی است که مردم را جذب می‌کند" و تصمیم گرفت وسیله‌ای یابد تا با آن "دانش اجتماعی‌اش را عملی کند."

همین شور و هیجان سبب شد تا در سال ۱۸۴۶ سردبیری روزنامه "دیلی نیوز" را برعهده بگیرد و در نخستین نسخه که در تاریخ ۲۱ ژانویه ۱۸۴۶ منتشر شد نوشت: "قواعدی که بر این روزنامه حاکم است، قاعده پیشرفت و بهینه‌سازی است؛ پیشرفت در آموزش، حقوق مدنی، آزادی دینی و حقوق شهروندی برابر."

دیلی نیوز موفقیت تجاری چندانی کسب نکرد و مدتی بعد دیکنز از سردبیری استعفا داد.

دیکنز در آن زمان یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نویسندگان در بریتانیا شده بود، با این همه میلش برای تغییرات اجتماعی پایان‌ناپذیر بود و مدام به دنبال وسیله‌ای بود تا بتواند ایده‌هاش درباب اصلاحات اجتماعی را با خواننده درمیان بگذارد، همین میل سیری‌ناپذیر سبب شد تا در سومین مرحله از دوران همکاری‌اش با جراید، به تاسیس نشریه بپردازد.

فروش ۴۰ هزار نسخه در هفته

بین سال‌های ۱۸۵۰تا ۱۸۵۹ یکی از درخشان‌ترین مجلات تحت سردبیری و بنیان‌گذاری مشترک دیکنز منتشر شد که «هاوس‌هولد وردز» نام داشت، هفته‌نامه‌ای که عمدتا به چاپ مقالات سیاسی، تاریخی و اجتماعی می‌پرداخت و برای جذب مخاطب بیشتر تعدادی از صفحاتش را نیز به داستان‌های کوتاه و طنز اختصاص داده بود.

با بالاتر رفتن تیراژ هفته‌نامه‌اش، دیکنز تصمیم گرفت به چاپ سریالی رمان‌های اجتماعی بپردازد و در سال ۱۸۵۴ شروع به چاپ یکی از رمان‌های خودش، «روزگار سخت»، کرد و مدتی بعد داستان‌های سریالی‌اش را با چاپ رمان "شمال و جنوب" نوشته الیزابت گسکل ادامه داد.

مجله "هاوس‌هولد وردز" را شاید بتوان مهم‌ترین دستاورد دیکنز روزنامه‌نگار دانست. اگر تیراژ این مجله (۴۰ هزار نسخه در هفته) را با باقی هفته‌نامه‌های یک پنی قیاس کنیم (۳۰۰ هزار نسخه در هفته) تیراژ این هفته نامه بسیار پایین است، اما نکته این جاست که "هاوس‌هولد" برای مخاطبی چاپ می‌شد که از طبقات بالاتر اجتماعی بود.

بخشی از یادداشت دیکنز در سوگ خالق 'ونیتی فیر'

دیکنز به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف، از مرگ نویسندگان و دوستان گرفته تا تصویب لوایح پارلمان، مقاله می‌نوشت. متن زیر بخشی از مقاله‌ایست که او برای مرگ رمان‌نویس معروف انگلیسی ویلیام ام. تکری (خالق رمان «Vanity Fair») نوشته است:

«او آرام و آسوده و به ظاهر خواب در روز ۲۴ دسامبر ۱۸۶۳ روی تخت‌خوابش دراز کشیده بود. تنها ۵۳ سال داشت، آنقدر جوان بود که مادرش در نخستین خوابش برایش دعا خواند و در آخرین خوابش نیز. ۲۰ سال پیش پس از اسیر شدن در طوفانی سهمگین نوشته بود: «… طوفان بی‌خطر از بین رفت و همین که خورشید ظاهر شد و انوارش بر دریا موجی از طلا ساخت، ابتدای روز بود و من فکر کردم حالا دخترهای کوچکم بیدار می‌شوند و لبخند می‌زنند و در خانه برایم دعا می‌خوانند.» حالا آن دخترها بزرگ شده‌اند و زنانی شده‌اند تا در روز عزا پدر را بی‌جان بر تخت ببینند… در یک روز روشن زمستانی، او در قبرش در کنسال گرین آرام گرفت، جایی که باید با خاک درمی‌آمیخت و تکه‌های میرای تنش را به آن بازمی‌گرداند… سرهای هنرمندان و هم‌کاران بزرگ و نامدارش در گرداگرد گور او به تغظیم درآمده بود."

اگر امروز به مجله نگاه کنیم شاید ویژگی منحصربه‌فردی در آن نیابیم، ۲۴ صفحه کاغذ کاهی ارزان و مطالبی که در شش تا ده بخش مجزا از شعر و مقاله گرفته تا داستان‌های دنباله‌دار و داستان‌های کوتاه در دو ستون کنار هم به خواننده ارائه می‌شدند و کل حجم‌شان بیش از ۲۲ هزار کلمه نبود.

اما آنچه این مجله را منحصر به فرد می‌کند ترکیب جالبی است که دیکنز برای آن در نظر گرفته بود: از یک سو کیفیت کاغذ و سایز و صفحه‌بندی آن طبقه متوسط و کارگر را به خرید تشویق می‌کرد و از سوی دیگر چاپ هر چه کمتر تبلیغات و طرح و نقاشی، قیمت گران‌تر از حد معمول و چاپ مجدد چهار شماره هفتگی در انتهای هر ماه با جلد زیبا و در نهایت کیفیت محتوای مطالب، مخاطبان "از خود متشکر» را نیز جذب خود می‌کرد.

"هاوس‌هولد وردز" پس از ۱۵ شماره به فروش مناسب و سوددهی رسید و دیکنز توانست پاداش‌های چشمگیری بابت آن دریافت کند (هزار و صد پوند در سال سوم چاپ)، مبالغی که دیکنز از انتشار این مجله و بعدتر از هفته نامه آل د یر راند (All the Year Around) به دست آورد، از مجموع درآمدهای ناشی از چاپ داستان‌های دنباله‌دارش در مجلات و باز چاپ مجزای آن‌ها به صورت کتاب بسیار بیشتر بود.

با این همه موفقیت‌های "هاوس‌هولد وردز" تحت تاثیر جدایی دیکنز از همسرش قرار گرفت. در سال ۱۸۵۸ دیکنز تصمیم گرفت به ازدواج ۲۳ ساله‌اش با کاترین دیکنز (مادر ده فرزند دیکنز) خاتمه دهد، اما ناشرانش، آقایان برادربری و ایوانز (صاحب انتشارات معروفی با همین عنوان)، با این جدایی موافق نبودند و طرف همسر دیکنز را گرفتند، چندی بعد دیکنز مقاله‌ای نوشت و در آن به شرح مشکلات خود با همسرش پرداخت و آن را در هفته‌نامه‌اش منتشر کرد و از برادربری و ایوانز خواست تا آن را در دیگر هفته‌نامه طنزشان با نام «پانچ» منتشر کنند. آنها این مقاله را مغایر با فضای طنز مجله‌شان خوانند و آن را منتشر نکردند و همین منشا اختلافات بسیاری شد که در نهایت به جدایی دیکنز از آن‌ها و راه‌اندازی و چاپ مجله "آل د یر راند" منجر شد که دیکنز تا آخرین روزهای حیات خود سردبیر آن باقی ماند و بسیاری از رمان‌های موفق او نظیر "آروزهای بزرگ" و "داستان دو شهر" نیز در این مجله به شکل سریالی منتشر شدند.



:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران،معاون برنامه ریزی و نظارت این شركت گفت : تمامی اوراق مشاركت منتشره توسط شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران كه هنوز سررسید نشده ؛ مشمول سود علی الحساب20 درصدی خواهد بود.

'محسن طرزطلب' ادامه داد: بنا به پیشنهاد شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران و موافقت بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار از اواسط 15 بهمن امسال؛ سود اوراق مشاركت سررسید نشده سال های گذشته و سال جاری این شركت ، مشمول سود علی الحساب20 درصدی می شود.

** عرضه10 هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت از اول اسفند

معاون برنامه ریزی و نظارت شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران همچنین از دور جدید عرضه10 هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت طرح های آبی و برق آبی كشور از اول اسفند سال جاری خبر داد و گفت: این اوراق مشاركت در شعب منتخب بانك های سپه و ملی ایران در سراسر كشور با سود علی الحساب سالانه 20 درصد ، به صورت بی نام ، قابل انتقال به غیر و معاف از مالیات عرضه می شود.

طرزطلب با اشاره به اینكه پرداخت سود علی الحساب این اوراق توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تضمین شده،یادآور شد: سود علی الحساب این اوراق به صورت روزشمار و در مقاطع سه ماهه قابل دریافت بوده و پس از پایان عرضه، قابلیت معامله در بانك عامل را دارد.

وی در خاتمه اظهار داشت: بازخرید قبل از سررسید برای سال اول مشاركت، 18درصد و بیشتر از یكسال تا قبل از پایان دوره مشاركت ،سود 5/19 درصدی خواهد بود.

اقتصام**2021**



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'فرزاد حسنی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بطور معمول كارهایی كه سخت و ترسناك به نظر برسد را انجام می دهم و نقشی كه در فیلم سینمایی 'آمین خواهیم گفت' بسیار دشوار بود.

وی گفت: در این اثر سینمایی، نقش فردی را ایفا كرده ام كه هیچوقت كارهایی را كه او در فیلم می دهد هرگز انجام نداده ام و با چنین رفتارهای بیگانه بوده ام.

حسنی گفت: نقش های متفاوت معمولا سخت هستند و امیدوارم مخاطبان، حضور من در فیلم 'آمین خواهیم گفت' را پسندیده باشند.

وی ادامه داد: هر نقشی كه برای من جذاب باشد و به اصطلاح 'قلقلكم' دهد را برای بازی می پذیرم؛ در سریال های مختلفی بازی كرده ام و عقیده دارم نقش های درستی را برای بازی در سینما انتخاب كرده ام.

فیلم سینمایی 'آمین خواهیم گفت' به كارگردانی سامان سالور روز گذشته(دوشنبه) و در پنجمین روز از برپایی سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد اكران شد.

'آمین خواهیم گفت' داستانی غیرشهری دارد و روایتی از زندگی افراد حاشیه نشین یكی از شهرهای كشور ارائه می دهد.

محمود نظرعلیان، علیرضا مهران، آزاده زارعی و ساناز اسدی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، آیت الله' قربانعلی دری نجف آبادی' روز سه شنبه درمراسم صبحگاه مشترك نیروهای مسلح مستقر در استان مركزی در اراك افزود: دشمن توانایی درك فرهنگ ایثار و شهادت و حركت براساس سیره نبوی و علوی را ندارد و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند كه ما در شرایط بدر هستیم.

وی ادامه داد: اردوگاه اسلام در شرایط بدر و حنین توانایی خنثی كردن تحریم ها و تهدیدهای دشمن را دارد و امروز نیروهای مسلح در آمادگی كامل دفاعی و رزمی بسر می برند.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی بیان كرد: موفقیت های چشمگیر ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، اقتصادی، رونق تولید و تولید رادیوداروهای مختلف و سلول های بنیادین بیانگر بی اثر بودن تحریم ها است.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری ازسخنانش اظهار داشت: امام راحل با توكل بر خدا و پشتیبانی ملت، حاكمیت توحید، عدالت، اخلاق و ارزش های اسلام را در ایران بنیان گذاشت.

وی تاكید كرد امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی آرمان های پیامبر(ص) را در جهان احیا كرد كه بیداری اسلامی یكی از نتایج اثرگذار آن است.

امام جمعه اراك خاطرنشان كرد: مردم ایران اسلامی با مشت های گره كرده و با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر با آرمان های امام راحل تجدید میثاق می كنند.

517/559/ 684



:: برچسب‌ها: شیکاگو , ایتالیا , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، روزنامه الشعب در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به خاطرات تلخ رخدادهای روزهای استعمار فرانسه علیه ملت الجزایر نوشت كه از ماجرای قتل عام استعمارگران فرانسوی در شهر وهران كه صدها الجزایری در آن كشته شدند، نمی توان براحتی گذشت.

روزنامه الشعب در ادامه تاكید كرد كه سیاست های كنونی فرانسه نشان دهنده این است كه این كشور قصد عذرخواهی از جنایت های خود در دوران استعمار بر الجزایر را ندارد بلكه خواستار بازگشت مجدد آن دوران است.

الشعب همچنین با انتقاد از مواضع برخی احزاب الجزایری در قبال سیاست های استعماری فرانسه نوشت كه متاسفانه این احزاب در مساله مبارزه با استعمار تنها بدنبال بهره برداری تبلیغاتی از این مساله هستند.

این روزنامه عرب زبان الجزایری با اشاره به موقعیت و توان اقتصادی دوكشور فرانسه والجزایر نیز نوشت كه فرانسه در حال حاضر كشوری صنعتی و با نفوذ در سازمان ملل و در مقابل الجزایر كشوری در حال رشد است.

الشعب یادآورشد كه چگونه یك كشور صنعتی از كشوردر حال رشد برای جنایت های گذشته خود عذرخواهی می كند.

این روزنامه افزود عذرخواهی فرانسه از ملت الجزایر تنها با زور و راهكارهای سیاسی مناسب خواهد بود واینگونه می توان حق ملت الجزایر از استعمارگران قدیم وجدید را گرفت.

این روزنامه الجزایری در ادامه تاكید كرد كه فرانسه به عنوان یك كشور شكست خورده خاك الجزایر را ترك كرد اما قصد ندارد این شكست را بپذیرد و جایگاه خود را در نزد افكارعمومی جهان متزلزل نماید.

مقامات الجزایر بارها و به صورت رسمی عذرخواهی دولت فرانسه به خاطر جنایات و كشتاری كه فرانسویان در دهها سال استعمار الجزایر در حق مردم این كشور انجام دادند را خواستار شدند اما تاكنون دولت فرانسه به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

خاورم** 1200 ** 1574



:: برچسب‌ها: جشنواره , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()