نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ' لیو وی مین' به این گزارش كه در آن چین به عنوان یك تهدید برای امنیت ملی آمریكا محسوب شده، واكنش نشان داد.

در این گزارش سالانه ، چین یكی از عوامل حملات اینترنتی به شبكه های رایانه ای آمریكا معرفی شده كه اطلاعات محرمانه اقتصادی را به سرقت برده است.

گزارش ارزیابی امنیت ملی آمریكا ، چین را بزرگترین تهدید در این زمینه معرفی كرده است .

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: این اتهام ها ساختگی است و با اهداف خاصی تهیه و منتشر شده است.

وی افزود: چین در زمینه امنیت اینترنت همواره آمادگی همكاری با جامعه بین الملل است.

دولت آمریكا حدود یك ماه قبل نیز در راهبرد نظامی خود چین را مورد هدف قرار داد.

مقام های چینی براین باورند كه آمریكا بزرگترین مشكل ساز در روابط تجاری دو كشور و ایجادكننده موانع بسیار برای توسعه سالم مناسبات اقتصادی است.

تدابیر اخیر تجاری آمریكا علیه چین مسوولان این كشور را به انتقادهای گسترده واداشته و برخی هشدار داده اند كه آمریكا در مسیر جنگ تجاری با چین گام بر می دارد.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه های متعددخود نسبت به منفعت طلبی های یك جانبه تجاری آمریكا هشدار داده و واشنگتن را به دلیل تلاش برای توسعه بحران مالی در جهان مورد انتقاد قرار داده است.

اختلاف های تجاری چین و آمریكا بخصوص در جریان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریكا تشدید شده و برخی از آنان از جمله ' اوباما ' گفته اند كه چین را در عرصه تجارت و بالا بردن ارزش پول ملی تحت فشارهای بیشتری قرار خواهند داد.

تلویزیون مركزی چین در گزارشی از این تلاش سیاستمداران غربی كه ذهنیت جنگ سرد را با خود یدك می كشند، بشدت انتقاد كرده و آورده است: آنها به بحران اقتصادی جهان لطمه می زنند.

در این گزارش تاكید شده كه سیاستمداران آمریكایی سعی دارند با هدف قرار دادن دیگر كشورها، اقتصاد خود را از بحران نجات داده و اوضاع مناطق دیگر را به هم بریزند.

خبرگزاری شین هوا در تحلیلی درباره اقدامات تجاری آمریكا بر علیه چین آورده است: در حالی كه مردم چین در تعطیلات سال نو بسر می برند، گروهی از رهبران و نمایندگان كنگره آمریكا بسیج شده اند تا برنامه هایی را برای اقدامات تجاری علیه چین اجرا كنند به این امید كه در داخل كشور فرصت های شغلی بیشتری ایجاد نمایند.

' باراك اوباما '، رییس جمهور آمریكا در سخنرانی اخیر خود در كنگره گفت كه چین برای بالا بردن ارزش پول ملی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

وی چین را مسوول بسیاری از مشكلات اقتصادی آمریكا دانست .

روزنامه 'مردم ' ارگان حزب حاكم چین در این باره می نویسد : ظاهرا با شروع سال چینی، آمریكا اقدامات خصمانه ای را در عرصه تجارت علیه چین دنبال می كند . زیرا به باور غربی ها نباید قدرت و ثروت در اختیار كشورهای دیگر از جمله چین باشد.

تند تر شدن لحن مقام های آمریكایی علیه چین و تحت فشار گذاشتن این كشور در عرصه تجارت و حتی سیاست با افزودن بر تعرفه های تجاری و پیشبرد طرح های ضد چینی در سازمان تجارت جهانی موجب شده است تا پكن به این نتیجه برسد كه آمریكا صحنه گردان اصلی تدابیر ضد چینی در جهان است.

اختلاف ها در حالی شدت می گیرد كه پكن نسبت به تلاش نمایندگان جمهوریخواه آمریكا برای تصویب لوایحی به منظور بالا بردن تعرفه های تجاری بر روی كالاهای وارداتی از چین و جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن جایگاه اقتصاد این كشور بزرگ، هشدار داده است .

خبرگزاری شین هوا این تلاش ها بخصوص در این شرایط زمانی را از جمله اقدامات نامزدهای آمریكایی برای جلب آرای رای دهندگان دانسته و آورده است : چنین حقه بازی هایی به دولت آمریكا كمك نمی كند.

خبرگزاری رسمی چین می افزاید: چهره های جدید با حقه های تازه به میدان می آیند تا اهداف قدیمی را تحقق بخشند.

رسانه های چین گزارش كرده اند كه بیكاری ، مشكل اعتبارات بانكی ، بحران مالی ، فقدان توازن تجاری و بسیاری از مشكلات اقتصادی دیگر آمریكا با تحت فشار قرار دادن كشورهای دیگر نظیر چین حل و فصل نخواهد شد .

چین اعلام كرده كه خود را برای بدترین سناریوهای در برابر آمریكا آماده كرده است.

رسانه های چینی در پاسخ به فشارهای آمریكا تصریح كردند : این فشارها چین را خلع سلاح نمی كند، ما برای هرج و مرج هایی كه آمریكا ایجاد می كند برنامه ریزی داریم .

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: توکیو , سفر , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با روزنامه اتریشی 'استاندارد' تصریح كرد: كانال های ارتباطی باید باز بمانند و مذاكرات با تهران ادامه یابد.

سولانا با یادآوری اینكه 'ما با ایرانیان مدتهاست كه مذاكره می كنیم'؛ خاطرنشان كرد: آنها نیز به غنی سازی اورانیوم خود ادامه می دهند و همزمان با آن تحریم ها نیز شدت می یابند.

مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تهدیدهای اسراییل علیه ایران گفت: در اسراییل بدون تردید نگرانی عظیمی در رابطه با ایران وجود دارد اما در مورد اینكه چه كاری باید انجام داد، اختلاف نظر است.

سولانا تصریح كرد: اسراییلی ها می دانند كه عواقب یك حمله نظامی مشخص نمی باشد و می تواند وضعیت را بدتر از اكنون كند.

وی افزود: این بحثی است كه موجب اختلاف در میان سیاستمداران، نظامیان و غیرنظامیان در اسراییل شده است.

اروپام 1344 ** 1574



:: برچسب‌ها: سنگ , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز دوشنبه خبرنگارگروه فرهنگی ایرنا،'مهدی زاده' در نشست نقد و بررسی فیلم 'یكی می خواد باهات حرف بزنه' عنوان كرد:از اینكه به عنوان یك زن توانستم بعد از فارغ شدن بر سختی ها و با گذشت سال ها ،تهیه كنندگی این فیلم را برعهده بگیرم، خوشحال هستم.

وی ادامه داد:امیدوارم این فیلم كه به موضوع اهدای عضو می پردازد توانسته باشد،حتی به اندازه قطره ای كوچك در دل انسانها تاثیربگذارد.

مهدی زاده گفت:مدت ها برسر سناریوی این كار با كارگردان بر سر تك تك پیام ها و گفت و گو ها بارها و بارها بحث كردیم.

'منوچهرهادی' كارگردان این مجموعه نیز در این مراسم اظهار داشت:من تلاش كردم در قالب تم اصلی فیلم كه به موضوع اهدای عضو می پردازد به مشكلات و زندگی فردی لیلا و مصطفی نیز بپردازم.

وی دربخشی از سخنانش عنوان كرد: از نظر هر كارگردانی فیلمش بهترین ساخته است و به طور قطع من نیز این احساس را دارم اما به طور قطع این فیلم نیز مشكلات و ضعف هایی دارد كه من بابت آن عذرخواهی می كنم.

هادی درباره پایان بندی فیلم عنوان كرد:پیش از این قرار نبود چنین پایان بندی برای آن در نظرگرفته شود،اما پس از مدتی تصمیمم عوض شد و امیدوارم با این پایان بندی به فیلم لطمه نخورده باشد.

كارگردان فیلم 'یكی می خواد باهات حرف بزنه' درباره بازی آنا نعمتی در این فیلم توضیح داد:بخشی از بازی سرد این هنرپیشه به شخصیت وی در فیلم بازمی گردد.در واقع لیلا زنی است كه سالها دختر خود را به تنهایی بزرگ كرده است و سختی های بسیار كشیده است بنابراین نباید زن ضعیفی باشد.

'آنا نعمتی' بازیگر فیلم 'یكی می خواد باهات حرف بزنه' نیز در ارتباط با بازی خود اظهار داشت:بازی من در این نقش بسیار حسی بود و عوامل فیلم به خوبی توانستند در پشت صحنه فضایی برای ارائه این احساس فراهم كنند.

وی عنوان كرد:من تلاش می كنم نقش هایی كه به عهده می گیرم،متفاوت باشد و هیچ كدام مشابه قبلی نباشد.

بازیگر این فیلم اضافه كرد:من در نقش بسیار فرو رفتم و تلاش كردم حس مادری كه فرزند خود را از دست داده به مخاطب منتقل كنم.

وی با بیان اینكه از نقد استقبال می كند،افزود:تلاش می كنم از این به بعد نقش های بیرونی بیشتری بازی كنم.

'حامد ثابت' سازنده موسیقی این فیلم نیز اظهار داشت:اگر چه فیلم بسیار ملودرام بود اما تلاش من و كارگردان این بود كه با ساخت موسیقی سوزناك فیلم به سمت هندی شدن نریم بنابراین از غلظت كار كم كردم.

'شهاب حسینی' و 'حمید رضا پگاه' در این نشست حضور نداشتند.

فیلم 'یكی می خواد باهات حرف بزنه' به نویسندگی و كارگردانی 'منوچهر هادی' در روز پنجم جشنواره فیلم فجر در سانس سوم به نمایش درآمد.

فراهنگ**9173** 1574



:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از كمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد مركزی دهه فجر انقلاب اسلامی، نخستین همایش 'جهاد اقتصادی و مدیریت'، به عنوان یكی از مهمترین برنامه های دهه فجر و در روز 18 بهمن ماه كه روز 'انقلاب اسلامی، جوانان، خودباوری و نهضت علمی' نامگذاری شده است، برگزار می شود.

این همایش به منظور ارائه الگوی مدیریت بومی بر اساس نظرات كارشناسان ومحققان در ایام فرخنده دهه فجر برگزار می شود.

در این همایش دو روزه كه در سالن الغدیر دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود، استادان دانشگاه ها، صاحبنظران و اندیشمندان كشور شركت خواهند كرد.

اجتمام**9134 **1572



:: برچسب‌ها: فیلم , سان , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'سیدعلی شفیعی' روز دوشنبه در بازدید از ستاد عتبات عالیات خوزستان در اهواز، كمك به نوسازی و بازسازی مرقدهای شریف امامان معصوم را (ع) مصداق تكریم و تعظیم شعائر الهی توصیف كرد و افزود: دل مردم ما با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و محبت این خاندان بر شیعیان نیز افتخاری برای ماست.

وی ضرورت اطلاع رسانی برای كمك و جمع آوری نذور و هدایای مردمی برای بازسازی ایوان علوی را مورد تاكید قرار داد و گفت: اختصاص ثلث اموات نیز برای كمك به بازسازی ایوان حرم علوی بلامانع است و اشكالی ندارد.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان نیز ضمن ارایه گزارشی از روند كاری این ستاد و مراحل بازسازی ایوان حرم علوی گفت: از خرداد ماه 1389 كار بازسازی ایوان حرم علوی با كمك ها و هدایای مردمی شروع شد و امید است تا پایان سال 1391جشن پایان طلاكاری ایوان حرم علوی در نجف اشرف برگزار شود.

حجت الاسلام 'سیدمحمود موسوی' با بیان اینكه برای كمك به طلاكاری ایوان حرم علوی از پول دولتی استفاده نشده، گفت: تاكنون همه كمك ها و نذور از محل اعانات مردمی بوده است.

بنا به این گزارش، ایوان حرم علوی 500 مترمربع است و براساس تعریف این پروژه باید 12هزار و 500 خشت ایوان كه به مرور زمان فرسوده شده، طلاكاری و مرمت شود.

برآورد ریالی این پروژه 125میلیارد ریال و هزینه طلاكاری هرخشت این ایوان حدود 10میلیون ریال است كه تاكنون خیران نیكوكار هزینه طلاكاری 700 خشت را به صورت یكجا تقبل كرده اند.

پرداخت هزینه طلاكاری 135 خشت در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به ثبت رسیده است.

براساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات تاكنون مرحله نخست طلاكاری ایوان حرم علوی به اتمام رسیده و مرحله دوم تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام می رسد و مراحل سوم و چهارم این پروژه سال آینده به اتمام می رسد.

646



:: برچسب‌ها: شیکاگو , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

- امام خمینی (ره) در جمع تعداد زیادی از مردم فرمودند: كار عاقلانه و مفید به حال كشور این است كه بختیار و ارتش در مقابل انقلاب اسلامی، عكس‌العملی مثبت داشته باشند.

- در حالی كه بختیار با سیاست تهدید و تشویق تلاش داشت، دولت منصوب امام را به چالش بكشد، مردم در یك راهپیمایی حمایت خود را از تصمیم های امام (ره) در زمینه دولت موقت و فراهم آوردن مقدمات تاسیس نظام جمهوری اسلامی اعلام داشتند.

- امام خمینی (ره) در مدرسه علوی خطاب به روحانیونی كه به دیدار ایشان آمده بودند فرمودند :اسلام دین سیاست است.

- جامعه روحانیت در یك فراخوان عمومی مردم را در روز پنج شنبه 19 بهمن به راهپیمایی سراسری در تأیید دولت موقت دعوت كرد.

- در حكم نخست وزیری كه حضرت امام صادر فرمودند از مهدی بازرگان خواسته شد تا بدون وابستگی حزبی و گروهی به پست نخست وزیری اشتغال یابد لذا او موقتا از رهبری نهضت آزادی كنار رفت.

- بختیار به هنگام سخنرانی در مجلس گفت: دولت موقت تا شوخی و حرف است، تحمل می‌كنم ... من در مقام نخست وزیری قانونی مملكت می مانم تا انتخابات آزاد آینده را انجام دهم.

- لایحه محاكمه وزرای سابق در نشست مجلس شورا به تصویب رسید.در این روز، جلسه مجلس با شدیدترین تدابیر امنیتی و انتظامی تشكیل شد.

- مردم زاهدان، اعم از شیعه و سنی كه در تظاهرات و راهپیمایی به پشتیبانی از دولت تعیین شده از سوی امام شركت كرده بودند، از سوی چماق به دستان مورد هجوم قرار گرفتند. این حادثه منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم شد.

- در تظاهرات مردم اصفهان كه به حمایت از بازرگان برگزار شده بود، مردم به اتفاق خواستار سرنگونی بختیار شدند.

- حجت‌الاسلام فلسفی پس از هشت سال ممنوعیت از سخنرانی، در حضور امام و مردم دیدار كننده از ایشان، سخنرانی كرد.

- جبهه ملی از تمام ارگان های مملكت خواست از تصمیم آیت ا... خمینی مبنی بر ایجاد یك دولت موقت پشتیبانی كنند.

- در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشكده افسری، افسران جوان از سوگند وفاداری به شاه معاف شدند.

- ستاد بزرگ ارتش اطلاعیه ای صادر كرد و در آن متذكر شد هركس در مقام تهدید و یا تضعیف روحیه پرسنل نیروهای مسلح شاهنشاهی برآید یا با درج مطالب ناصحیح و غیر واقعی اهانت نماید تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

- سخنگوی كاخ سفید در یك بیانیه مطبوعاتی اعلام كرد كه شاپور بختیار باید تسلیم نظر اكثریت مردم ایران شود و اجازه دهد كه حاكمیت آزاد مردم اجرا شود.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: بارسلونا , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، در مرحله نهایی رقابت های لیگ دسته یك كشور كه روز دوشنبه با حضور چهار تیم تبریز، اسلامشهر، شهرری و نكا استان مازندران برگزار شد، تیم های تبریز و شهرری به ترتیب مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی را بدست آوردند.

تیم شهرری با سرمربیگری الهام سلوكی كه نایب رییسی هیات هندبال شهرستان ری را نیز برعهده دارد به این عنوان دست پیدا كرد.

همچنین نیوشا مرادبخش، شادی فرزانیان، مرضیه نظری، پروانه عبداللهی، حمیده وحیدپور، زهرا افشار، مهرناز خسروجردی، پریسا و پریچهر بهین تاژ، صبا بخشی پور، لعیا مرادی، دلآرام عسكری، رومینا هاشمی و غزالله میرزایی، اعضای تیم هندبال شهرری را تشكیل دادند.

688/ 699

1589



:: برچسب‌ها: آسمان , روز , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

چارلز دیکنز حدود ده سال پیش از مرگ

این روزها در آستانه دویستمین سالروز تولد چارلز دیکنز، در رسانه‌های انگلیسی زبان از تلویزیون گرفته تا روزنامه‌ها و مجلات کمتر روزی است که نام دیکنز برده نشود؛ از سوی دیگر روز به روز بر تعداد تحقیقاتی با محور آثار دیکنز، افزوده می‌شود؛ آثاری که اعضای اکادمی را از شاخه‌ها و رشته‌های مختلف به خود جذب کرده اند- از روانشناسی، تاریخ‌نگاری جدید و فمینیسم گرفته تا پساساختارگرایی، و اینها علاوه بر مطالعات سنتی تاریخ‌نگاری است.

اما ویژگی ژورنالیستی و مستندنگارانه آثار دیکنز یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که او را بدل به یکی از مهم‌ترین نویسندگان عصر ویکتوریایی کرده است.

کار دیکنز به عنوان روزنامه‌نگاری که هم در خیابان و هم در دادگاه به تهیه گزارش می‌پرداخت و مدتی هم خبرنگار پارلمان انگلستان بود، بر سبک منحصربه‌فردش تاثیر زیادی گذاشت و سبب شد تا ذهن او به شیوه‌ای تربیت شود که بتواند هم به خوبی جزئیات را ببیند و هم به خوبی حرف‌ها و سخنرانی‌ها را بشنود.

دیکنز سفرنامه‌نویس

تصویر صفحه نخست کتاب سفرنامه آمریکا با امضای دیکنز

نوشته‌های دیکنز را نباید تنها به نوشته‌های مطبوعاتی او و داستان‌هایش تقلیل داد؛ سفرنامه‌های دیکنز نیز یکی از جذاب‌ترین نوشته‌ها در نوع خود هستند.

نخستین تجربه کاری دیکنز به عنوان روزنامه‌نگاری که در خیابان‌های لندن می‌چرخید و مردم را مشاهده می‌کرد تا درباره‌شان و زندگی در لندن بنویسد، بی‌شک تاثیر بسزایی بر نحوه نگارش سفرنامه‌هایش داشته است.

در عصر ویکتوریایی بر خلاف امروز، کارکرد بیشتر سفرنامه‌ها تنها سرگرم کردن مخاطب یا ایجاد فضایی برای بلندپروازی‌های ذهنی نویسنده‌اش نبود، بلکه توصیف و توضیح جهانی ناشناخته و فرستادن مخاطبانی که توان چندانی برای سفر به دوردست‌ها نداشتند به این جهان بود.

سفرنامه‌های دیکنز به آمریکا، ایتالیا و فرانسه که همگی به میانه قرن نوزدهم باز می‌گردد، برخلاف سایر اسلاف‌شان زبانی گرم و طناز دارند و سرشار از دیالوگ هایی بین مسافر و بومیان شهرهای مختلف هستند.

سفرنامه‌های دیکنز به گونه‌ای نوشته نشده که گویی او به سفر رفته و حالا مشاهداتش را برای انگلیسی‌های متمدن گزارش می‌دهد، بلکه به گونه‌ای هستند که تقلاهای شخص دیکنز و مردمانی را که در سفرش ملاقات می‌کند برای ادامه حیات و پیدا کردن جای و راه خود در جهان نشان می‌دهد.

نمونه‌ای از این طنازی دیکنز را در سفرنامه‌اش به آمریکا بخوانید:

«در کشتی ماه زوج مشکوکی بودند که شباهت بسیاری به فراری‌ها داشتند، و مردی که همراه زن بود با خودش بیشتر از رابینسون کرزوئه اسلحه داشت.»

یا

«به یاد می‌آورم که از خوک بریان و آبجوی ایل برای درمان دریازدگی استفاده می‌کرد، و روز پس از روز در رخت‌خواب دراز می‌کشید و از این داروها می‌خورد و می‌نوشید. باید اضافه کنم که، البته اگر کنجکاو هستید، این داروها هیچ‌وقت موفق به درمان بیماری نشدند.»

در سفرنامه‌های دیکنز، مردم از خود سفر مهم‌ترند، پویایی روابط انسانی برای نویسنده‌ای که می‌گوید «انسان هر چه بیشتر انسان را بشناسد، اخوت بیشتری بین‌شان برقرار خواهد شد» بیش از هر جا در سفرنامه‌هایش خود را نشان می‌دهد.

علاقه دیکنز به داستان‌های پریان که پرستارش، در کودکی، پیش از خواب برایش تعریف می‌کرد از یک سو و سال‌های سال کار به عنوان روزنامه‌نگار و تلاشش برای "شرح‌ماوقع" از سوی دیگر تاثیری بی‌نظیر در آثار دیکنز گذاشته است. وجدان بیدار او و علاقه‌اش به پیگیری وضعیت فقرا ـ دیکنز خود از خانواده‌ای مرفه بود اما در نوجوانی و با بدهکاری و سپس زندانی شدن پدرش مجبور به کار در محیطی سخت شد ـ و آشنائی‌اش با سازوکار پارلمان و عملکرد نهاد قدرت نیز تاثیر به سزایی در مقالات تالیفی او در جراید آن زمان در انگلستان داشت.

دو ویژگی در مقالات دیکنز بارز است: اول آنکه سبک مقالات و استفاده او از تکنیک‌های آزاد غیرمستقیم و جریان سیال ذهن، نویددهنده مدرنیسم نوشتاری است و دوم تعهد مداوم به درک سیاست است، سیاست نه همچون ابزار تئوری محض یا نتیجه اتفاقی تاریخی، بلکه سیاست به این معنا که چگونه جوامع بشری گرفتار در یک وضعیت دشوار رفتار می‌کنند.

نوشته‌های دیکنز در جراید و داستان‌ها و رمان‌هایش کلیتی هستند که به سختی قابل تفکیک‌اند و به شدت بر هم تاثیر گذاشته‌اند.

روزنامه‌نگاری: شغل پرزحمت و بی‌اجر

دیکنز در نوامبر ۱۸۳۶ از شغلش به عنوان خبرنگار روزنامه "مورنینگ کرونیکل" استعفا داد و در توضیح استعفایش نوشت که یکی از "پرزحمت‌ترین و بی‌اجر و مزدترین مشاغل" را ترک می‌کند. دیکنز پیش از این استعفا مجموعه "طرح هایی از BOZ" را چاپ کرده بود که بسیار موفق بود. (این مجموعه نوشته‌هایی کوتاهی درباره زندگی در لندن و خیابا‌ن‌ها و ساکنانش بود و طراحی‌هایی آن‌ها را همراهی می‌کرد.)

این مجموعه تا حدودی او را به نویسنده‌ای سرشناس تبدیل کرده بود، به همین علت به نظر می‌رسد که دیکنز دریافته بود آینده‌اش به عنوان داستان‌نویس روشن‌تر است تا آن که بخواهد به کار روزنامه‌نگاری ادامه دهد.

با این همه روزنامه‌نگاری و چاپ داستان هایش به صورت سریالی در جراید تا آخر عمر با او باقی ماند و سی سال پس از استعفا، در جمع انبوه روزنامه‌نگاران آمریکایی در شهر نیویورک سخنرانی کرد و از خاطره عزیز دوران روزنامه‌نگاری‌اش گفت و از علاقه بسیارش به "اخوت بین روزنامه‌نگاران" گفت و گفت که که هرگز آن را ترک نکرده است.

تندنویسی در سال های اولیه

چارلز دیکنز شانزده ساله بود که کتاب معروف توماس گرنی با نام «تندنویسی» را خرید و شروع به خواندن کرد، کتابی برای آموزش نت‌برداری سریع و دقیق، و همین او را آماده کرد تا به عنوان خبرنگار پارلمانی مشغول به کار شود.

دیکنز پیش از آغاز کارش در پارلمان، تحت آموزش دائی روزنامه‌نگارش، جان هنری بارو، اصول نگارش و سجاوندی را یاد گرفت و توانست به صورت حق‌التحریر به عنوان خبرنگار دادگاه‌های قضایی لندن مشغول به کار شود، اما اندکی بعد دائی‌اش به چاپ مجله آینه لندن (Mirror of London) پرداخت که متن غیر رسمی مناظرات پارلمان را چاپ می‌کرد و از دیکنز خواست تا برایش کار کند؛ کاری طاقت‌فرسا و پر استرس که دیکنز توانست به بهترین شکل از عهده‌اش بربیاید.

در این دوران دیکنز دقیق‌ترین و سریع‌ترین نت‌بردار مناظرات بود و در پارلمان آن سال‌ها نیز مناظرات مهم بسیاری در جریان بود: آینده کمپانی ایست ایندیا، کاهش مالیات روزنامه‌ها، بحث در باب لایحه قانون فقرا که بعدتر تصویب شد و تمامی اینها سبب شد تا افکار و ذهنیات دیکنز درباره سیاستمداران انگلیسی، سازوکار پارلمان و اصلاحات اجتماعی شکل بگیرد.

در فصل تعطیلات پارلمان، دیکنز برای گذران امور خود به شکل حق‌التحریر کار می‌کرد که یکی از آن‌ها نوشتن متن برای بخش «طراحی‌های خیابان» در روزنامه مورنینگ کرونیکل بود. کاری که در نهایت منجر به چاپ مجموعه "طرح هایی از BOZ" شد و برای دیکنز اعتبار بسیاری به همراه آورد.

سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۸۳۶ عمده فعالیت‌های دیکنز به خبرنگاری و نوشتن متن برای طرح‌هایی از خیابان‌های لندن سپری شد و در نهایت با استعفای او دوران کاری‌اش وارد مرحله تازه‌ای شد: دوران مقالات اجتماعی و زمانی که او از خبرنگار به روزنامه‌نگار بدل شد.

بخشی از سرمقاله نخستین شماره "هاوس‌هولد وردز"

"امید داریم که در کاشانه احساسات خواننده‌هایمان زندگی کنیم و در کاشانه افکارشان بر تعداد شماره‌های مجله‌مان افزوده شود. امید داریم که همقطار باشیم و رفیق هزار نفر، از هر دو جنس، از هر سن و هر وضعیتی، کسانی که شاید ما هرگز چهره‌شان را ندیده‌ایم. درپی آنیم که از جهان پر جنب و جوش اطراف‌مان به خانه‌های بی‌شمار، دانشی از شگفتی‌های اجتماعی، خیر و شر ببریم، دانشی که قرار نیست سبب شود تا در خود فرو رویم، به پیشرفت نوع بشر ناامید شویم و قدر زندگی در زمانه‌ای خوش را ندانیم."

در این دوران (بین سال‌های ۱۸۳۷ تا ۱۸۴۹) دیکنز مقالات طولانی و متعددی درباره پیشنهاداتش برای تغییر وضع عمومی فقرای لندن نوشت و سردبیری ماهنامه جنگ بنتلی و هفته نامه مستر هامفریز کلاک (Master Humphrey's Clock) را بر عهده گرفت که در نهایت در اولی به علت اختلاف با ناشر و در دومی به دلیل شکست تجاری از ادامه همکاری سرباز زد.

دیکنز معتقد بود "آنچه سردبیران روزنامه‌ها انکار می‌کنند دقیقا همان چیزی است که مردم را جذب می‌کند" و تصمیم گرفت وسیله‌ای یابد تا با آن "دانش اجتماعی‌اش را عملی �

:: برچسب‌ها: آبی , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 408

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كشتی، 'سیدمراد محمدی' دارنده مدال برنز بازی های المپیك 2008 پكن با بیان این مطلب اضافه كرد: زمانی كه پیش از بازی‌ های آسیایی 2010 گوانگ ژو چین از دنیای قهرمانی خداحافظی كردم، اعلام كردم دوست دارم در رده‌ سنی پایه كار كنم.

محمدی ادامه داد: اعتقاد دارم هر قدر كه در رده‌ سنی نونهالان و نوجوانان كار كرده و وقت بگذاریم، نتیجه آن در آینده كشتی به خوبی مشخص خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینكه بلافاصله پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی، مربیگری در رده‌ سنی پایه را آغاز كرده است، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با كمك همكارانم در كادر فنی، تیم خوبی را آماده شركت در مسابقه های آسیایی و جهانی كرده و از همه مهمتر در امر پشتوانه ‌سازی موفق باشیم.

وی در مورد برنامه ‌های تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران گفت: تا پیش از رقابت های انتخابی كه اواسط فروردین ماه سال آینده برگزار می ‌شود، دو مرحله اردو داریم كه بیشتر مربوط به شناسایی كشتی‌ گیران و كادر فنی است.

دارنده مدال طلای جهان در مورد اعضای كادر فنی و همكاران خود در تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران گفت: در این مرحله از اردو فعلا با كادر قبلی به كار خود ادامه می‌ دهیم، در بحث نوجوانان هر فردی توانایی همكاری با ما را داشته باشد فعالیت خود را با تیم ادامه می ‌دهد و احتمال دارد مربیان دیگری نیز افزوده شوند!

دارنده دو مدال برنز جهان ادامه داد: این دو مرحله از اردو بیشتر به شناسایی افراد اختصاص دارد، البته احتمال می‌ دهیم 70 درصد از این كشتی گیران در رقابت ‌های انتخابی كه اهمیت بالایی برای ما دارد، موفق باشند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: حضور در دو تورنمنت بین ‌المللی در جمهوری آذربایجان و تركیه و در نهایت روز جهانی كودك در ایران را در برنامه داریم و پس از آن تركیب تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران برای شركت در مسابقه های آسیایی قرقیزستان و جهانی جمهوری آذربایجان مشخص می‌ شود.

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

اعتراضات از ماه گذشته در رومانی در مخالفت با برنامه ریاضت اقتصادی این کشور آغاز شد

امیل بوک، نخست وزیر رومانی در پی چند هفته اعتراضات خیابانی در مخالفت با برنامه های ریاضت اقتصادی دولت از سمت خود استعفا داده است.

آقای بوک گفته است که به خاطر فرونشاندن تنش های سیاسی و اجتماعی در کشور تصمیم به کناره گیری گرفته است.

از جمله برنامه های امیل بوک که اعتراضات گسترده ای را در پی داشت کاهش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت، منع افزایش مستمری بازنشستگان و افزایش مالیات بر خرید کالا به میزان ۲۴ درصد بود.

از نظر اقتصادی، رومانی دومین کشور فقیر اروپا محسوب می شود و تظاهرکنندگان گفته بودند که اجرای برنامه ریاضت اقتصادی فشار غیرقابل تحملی را بر مردم وارد می کند.

در مقابل، حامیان برنامه های ریاضت اقتصادی تاکید داشته اند که هدف از اجرای این برنامه ها، ایجاد شرایط مناسب برای افزایش رشد اقتصادی این کشور بوده است.

علیرغم رشد اقتصادی رومانی در سال گذشته، این کشور در هفته های اخیر شاهد اعتراضاتی به شرایط اقتصادی بود.

مقامات رومانی اجرای برنامه ریاضت اقتصادی را برای بازپرداخت وام دریافتی از صندوق بین المللی پول لازم دانسته بودند.

قرار است انتخابات پارلمانی آتی رومانی در ماه نوامبر سال جاری برگزار شود و انتظار می رود که رئیس جمهور این کشور تا زمان برگزاری انتخابات، یک دولت موقت را منصوب کند.

تظاهرات اعتراضی در رومانی در ابتدا با اعتراضاتی در مخالفت با کناره گیری وزیر بهداشت، که از محبوبیت برخوردار بود، آغاز شد.

با این همه، به زودی ماهیت این اعتراضات تغییر کرد و تظاهرات به نمایش مخالفت با کل سیاست های اقتصادی دولت آقای بوک مبدل شد.



:: برچسب‌ها: موسیقی , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()