نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول ملك فر روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سه طرح عمرانی دانشگاه ارومیه افزود: در سال پیروزی انقلاب اسلامی 176هزار دانشجو در دانشگاه های كشور تحصیل می كردند كه این رقم امسال به چهار میلیون و 500 هزار نفر می رسد.

وی اضافه كرد: در آغاز به كار دولت نهم نیز یك میلیون و 18 هزار دانشجو در كشور تحصیل می كردند كه هم اكنون این آمار به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به سیاست وزارت علوم در گسترش و توسعه تحصیلات تكمیلی در كشور اظهار كرد: طبق برنامه پنجم توسعه باید 20 درصد كل دانشجویان كشور در زمینه تحصیلات تكمیلی مشغول تحصیل باشند.

وی با ارزیابی مطلوب عملكرد دانشگاه ارومیه در زمینه تحصیلات تكملی در استان گفت: در این دانشگاه در حال حاضر 30 درصد دانشجویان در حال تحصیل در دوره های تكمیلی هستند.

وی افزود: هشت هزار دانشجو در سطح دوره های تكمیلی در سال 57 در كشور وجود داشت كه هم اكنون این رقم به بیش از 330 هزار نفر رسیده كه نشان دهنده رشد بیش از 41 درصدی در این زمینه است.

وی همچنین با بیان رشد 10 درصدی تعداد دانشگاه ها در سال 90 نسبت به سال 57 اظهار كرد: دو هزار و 282 باب دانشگاه و مركز آموزش عالی در كشور وجود دارد كه اعضای هیات علمی این دانشگاهها امسال به 63 هزار و 880 نفر می رسد.

وی وجود دو هزار و 708 نفر استاد تمام، پنج هزار و 762 نفر دانشیار و 25 هزار و 137 نفر استادیار را از دیگر بركات انقلاب اسلامی در بارور كردن سطح علمی دانشگاه ها عنوان كرد.

ملك فر با اشاره به وجود 75 مركز آموزش عالی، 17 مركز جامع علمی كاربردی، هشت دانشكده فنی حرفه ای، 21 واحد دانشگاه پیام نور، 18 واحد دانشگاه آزاد و هشت دانشگاه غیرانتفاعی در آذربایجان غربی گفت: توسعه رشته ‌های تحصیلی در سطوح مختلف و بر اساس نیازهای موجود با برنامه‌ریزی كامل و پایبندی به نقشه علمی كشور، سند چشم انداز و برنامه‌های اجرایی امكان پذیر است.

وی ادامه داد: در آغاز دولت نهم در سال 84 تولید علم ایران در جهان چهار دهم درصد بود كه در سال گذشته به 2/1 درصد رسید كه نشان دهنده رشد 333 درصدی تولید علم دانشگاه ها در طول شش سال گذشته است.

وی اظهار كرد: دانشگاه ها باید سیاست های كلانی را كه در آموزش عالی براساس سند چشم انداز نظام و نقشه جامع علمی كشور تدوین شده است، مد نظر قرار دهند و برای دانشگاه هایی كه در رتبه های نخست قرار بگیرند، امكانات ویژه ای تدارك دیده شده است.

ملك ‌فر گفت: لزوم توسعه مراكز آموزش عالی در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و پرهیز از توسعه غیرهدفمند از اهداف اصلی وزارت علوم است.

وی با اشاره به وجود 120 هزار صندلی خالی در دانشگاه های كشور اظهار كرد: 77 درصد از این صندلی های خالی متعلق به دانشگاه پیام نور است كه دو برابر دانشجویانی كه خارج از كشور تحصیل می كنند ظرفیت تحصیل در كشور وجود دارد.

وی اضافه كرد: هم اكنون 60 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از كشور مشغول تحصیل هستند كه وزارت علوم برنامه های ویژه ای برای تحصیل این دانشجویان در كشور فراهم كرده است.

وی با تاكید بر بهبود كیفیت مقالات علمی تولیدی در كشور افزود: طبق برنامه پنجم توسعه 50درصد فعالیت های پژوهشی اساتید باید نیاز محور باشد.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در دولت نهم در توسعه دانشگاه ها و ظرفیتهای دانشگاهی گفت: عدالت اجتماعی از جمله شعارهای دولت نهم و دهم بود كه خوشبختانه در اكثر نقاط كشور شاهد عملی شدن آن هستیم.

در پایان این آیین سه طرح عمرانی دانشگاه ارومیه شامل سالن غذاخوری مركزی، توسعه دانشكده كشاورزی و خوابگاه دانشجویی دختران به بهره برداری رسید.

8137/581/245



:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
حامد کرزی

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان هیاتی را به ولایت سرپل در شمال این کشور فرستاده تا خشونتهایی را که در جریان تظاهرات روز گذشته روی داد، بررسی کند.

معترضان خشمگین روز یکشنبه، ۱۶دلو/ بهمن، دفتر سید انور رحمتی، والی سرپل را اشغال کردند و بخشهایی از آن را به آتش کشیدند.

در جریان درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی یک تن کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

آقای رحمتی روز دوشنبه به بی‌بی‌سی گفت که هیاتی به ریاست امان الله جدران، مشاور رئیس جمهور برای بررسی این موضوع وارد سرپل شده است.

او افزود که در حال حاضر وضعیت شهر سرپل آرام است.

اما برخی منابع محلی دیگر گفته اند که مغازه ها در این شهر همچنان بسته هستند و شماری از معترضان در مقابل دفتر والی در حال اعتصاب هستند.

معترضان آقای رحمتی را متهم به عدم رسیدگی به یک پرونده تجاوز جنسی کرده اند که یکی از محافظان او در آن متهم است.

تبارگماری و خویشاوند سالاری و حمایت از غاصبان زمین، اتهامهای دیگری هستند که معترضان علیه او مطرح کرده اند.

والی سرپل این ادعا را تکذیب کرده و گفته است که برخی از گروههای مستقر در کابل این مسائل را "بهانه‌ای" برای تحریک مردم قرار داده اند تا نهادهای دولتی را "بدنام" سازند.



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'احمد قلعه بانی' در حاشیه موافقت نامه طرح تولید زودهنگام میدان نفتی چنگوله در جمع خبرنگاران گفت: در كمتر از دو روز یك هزار و 150 میلیارد تومان اوراق مشاركت پارس جنوبی به فروش رسید كه نشاندهنده استقبال مردم از سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز است.

وی به سرمایه گذاران در این بخش اطمینان داد: مردم با خرید اوراق مشاركت پارس جنوبی در جایی سرمایه گذاری می كنند كه در جهت تولید و ایجاد اشتغال حركت می كند و علاوه بر این، سود سرمایه گذاری مناسبی نیز بهمراه دارد.

مدیر عامل شركت ملی نفت ایران اضافه كرد: بخشی از سرمایه ها امسال و بخشی اوایل سال آینده در پارس جنوبی استفاده خواهد شد.

وی در مورد عرضه اوراق سلف نفتی نیز گفت: در خصوص سود این اوراق مذاكراتی وجود دارد كه باید سود این اوراق به گونه ای تعیین شود كه برای مردم و سرمایه گذاران این بخش توجیه پذیر باشد

اقتصام**9189**1319



:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،هیات داوران مسابقه 'عكس تئاتر' متشكل از سیف الله صمدیان، حبیب رضایی و مسعود پاكدل از میان 61 اثر برگزیده این دوره از جشنواره، هشت عكس را نامزد دریافت جایزه مسابقه 'عكس تئاتر' جشنواره تئاتر فجر معرفی كردند.

بر این اساس، آثارعاطفه آرانی، مهدی حسنی، مهرداد متجلی، عباس كوثری، مهدی آشنا، مانی لطفی زاده، رضا موسوی و مصطفی قاهری، نامزد هیات داوران بخش مسابقه «عكس تئاتر» سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هستند.

برگزیدگان مسابقه 'عكس تئاتر' 19 بهمن ماه در مراسم معرفی بهترین های تئاتر ایران، مشخص و جوایز خود را دریافت خواهند كرد.

همچنین كتاب مجموعه آثار مسابقه 'عكس تئاتر' جشنواره بین المللی تئاتر فجر در این مراسم رونمایی خواهد شد.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی تا 22 بهمن ماه در تهران ادامه دارد.

فراهنگ**ا.خ



:: برچسب‌ها: موسیقی , جشنواره , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
تیتر و عکس صفحه اول فرهیختگان

تیتر و عکس صفحه اول فرهیختگان

روزنامه‌های صبح امروز تهران از برف و باران شدیدی خبر داده‌اند که در راه است و تظاهرات ضد جنگ آمریکائیان را با تیتر‌های بزرگ و عکس‌های رنگی در صفحات اول خود نقل کرده و آن را به نشانه حمایت مردم آمریکا از ایران و فرارسیدن پیچ تاریخی برای آمریکا خوانده‌اند. اعتراض به وعده‌های عمل نشده دولت، بودجه‌ای که با تاخیر و غیرعلمی ظاهر شد از جمله دیگر مطالب این روزنامه‌هاست.

از اعتراض به تصاویر مقوائی تا سرمای شدیدی در راه

"اعتراض به مراسم نمادین ورود امام خمینی" عنوان اصلی مردم سالاری و شرق است، اعتماد از "سرمای شدید در راه است" خبر داده و تهران امروز از "پرواز فجر در دهه فجر" نوشته است و فرهیختگان در تیتر اول خود از قول عبدالله جاسبی رییس دانشگاه نوشته "دانشگاه آزاد اسلامی تجزیه شدنی نیست".

اعتماد در گزارش اصلی خود نوشته، سرمای شدید هوا در شنبه شب جزو کم‌سابقه‌ترین دماها در طول ۵۰ سال گذشته محسوب می‌شد، چرا که بر اساس اطلاعات به دست آمده، دمای هوای زنجان به ۲۱ درجه زیر صفر رسیده است.

به نوشته این گزارش: نجات سه هزار و ۴۰۰ گرفتار برف و کولاک در گلستان، در حالی است که آمار گرفتاران در برف و کولاک لحظه به لحظه بالا می‌رود. در همدان، بهمن، اسکی‌بازان را مفقود کرده و در سمنان ۹۷۱ مسافر در راه مانده، نجات یافته‌اند. زنجان به دمایی بی‌سابقه در ۵۰ سال گذشته رسیده است و میزان کشته‌های سرما در اروپا به ۲۷۰ نفر رسیده است. موجی از سرما قرار است به زودی همه جای کشور را در بر گیرد و شهرها را سپیدپوش کند.

اعتماد نوشته این موج از سه‌شنبه راهی شهرهای ایران می‌شود. به این معنا که سرمایی که تا امروز شاهد آن بودیم و هستیم پیش‌لرزه‌هایی از سامانه بارشی است که قرار است از اواسط هفته، کشور را در بر بگیرد.

تظاهرات در هشتاد شهر و دستگیری در بازگشت از تهران

تیتر و عکس صفحه اول روزنامه جوان

تیتر و عکس صفحه اول روزنامه جوان

"شهروندان آمریکائی هم به تهدید علیه ایران نه گفتند" تیتر اصلی جام جم است، کیهان همین گزارش را با "فریاد یکپارچه در هشتاد شهر کاناد و آمریکا: در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم" منعکس کرده و خراسان نوشته هشتاد شهر آمریکا و کانادا کانون تظاهرات علیه سیاست‌های ضدایرانی کاخ سفید".

کیهان در سرمقاله خود شعارهای تظاهرات در شهرهای آمریکا را نقل کرده مانند «از جنایت علیه ایران دست بردارید»، «دشمن ما ایران نیست، دشمن واقعی ما اقلیت یک درصدی حاکم بر آمریکاست»، «جنایات مشترک آمریکایی و اسرائیلی علیه دانشمندان ایرانی را متوقف کنید»، «نه جنگ، نه تحریم، نه دخالت و نه جنایت علیه ایران»، «فاجعه ۱۱ سپتامبر منشأ داخلی داشت»، «مرگ بر دیدگاه شما، چرا جنگ با ایران؟ جنگ واقعی همین جا در آمریکاست، جنگ ما علیه یک درصد حاکم»، «از دخالت در ایران و سوریه دست بکشید»، «دستهایتان را از ایران کوتاه کنید»، «همین حالا نظامیان آمریکایی را از افغانستان بیرون بکشید»، «چرا دانشمندان هسته ای ایران را ترور می‌کنید»؟ و بالاخره «به ما بپیوندید تا در تغییر تاریخ سهیم باشید» و...

حسین شریعتمداری در ادامه یادآوری کرده که اواخر مهرماه سال جاری رهبر جمهوری اسلامی در جمع مردم کرمانشاه، از «پیچ بزرگ تاریخ» خبر داده و با اشاره به انقلاب‌های اسلامی منطقه و تحولات سرنوشت‌ساز در آمریکا و اروپا، تاکید کرده که جهان در آستانه پیچ بزرگ نگاهش به الگوی نظام اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان در این مقاله نتیجه‌گیری کرده، خیزش یکپارچه و همزمان مردم آمریکا و کانادا در ۸۰ شهر بزرگ این دو کشور، از همان پیچ بزرگ تاریخ که حضرت آقا نزدیک بودن آن را خبر داده و ۲ ماه بعد دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب در اجلاس راهبردی آتلانتیک بر آن تاکید ورزیده بودند، حکایت نمی‌کند؟! کدام نگاه واقع‌بین می‌تواند این واقعیت بزرگ و آن «واقعه عظیم» که در راه است را انکار کند؟

در همین حال شرق در گزارشی نوشته: از تهران تا قاهره هنوز راه دراز است و ناهموار. فاصله بسیار است میان دو کشور؛ نه تنها در بعد مسافت بلکه در مراودات و مناسبات. انقلاب مصر هم تاکنون نتوانسته این فاصله را کم کند. انگار شکاف میان این دو کشور با یک انقلاب و چند دیدار و دعوت، با تغییر و تحولات در سطح حاکمیت، با روی کار آمدن اسلام‌گرایان و در اختیار گرفتن کرسی‌های مجلس توسط اخوان‌المسلمین و سلفی‌ها پر نمی‌شود؛ کم و بیش این را همه می‌دانند؛ به‌خصوص خود مصری‌ها؛ اگر غیر از این بود آنها نیز همچون جمهوری اسلامی ایران کمترین تحرکی برای برقراری رابطه مجدد میان دو کشور از خود نشان می‌دادند.

این گزارش تاکید دارد، به نظر می‌رسد در مصر کمتر علاقه‌مندی برای برقراری رابطه میان دو کشور وجود داشته باشد، حتی پس از سرنگونی حکومت حسنی مبارک هنوز هم گویا تغییری در نسبت مخالفان به موافقان برقراری این رابطه ایجاد نشده است؛ اگر غیر از این بود در این رابطه سنگ‌اندازی نمی‌شد و کوچک‌ترین روزنه‌ها در این مسیر را مسدود نمی‌کردند. آخرین نمونه‌اش بازداشت جوانان مصری شرکت‌کننده در اجلاس «جوانان و بیداری اسلامی» هنگام بازگشت از تهران است.

به این ترتیب شرق خبر داده: هفته گذشته نخستین همایش بین‌المللی «جوانان و بیداری اسلامی» به مدت دو روز در تهران و در مرکز همایش‌های بین‌المللی «برج میلاد» برگزار شد. به گزارش خبرگزاری‌های داخلی در این همایش حدود ۱۵۰۰ نفر از جوانان ۷۳ کشور از جمله مصر شرکت داشتند و در آن نقش جوانان در بیداری اسلامی و آینده مورد بررسی قرار گرفت. پس از پایان این همایش، ۱۸جوان مصری که نه دو روز بلکه چند روز را در تهران و چند شهر از جمله مشهد سپری کرده بودند در فرودگاه قاهره توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شدند.

بودجه‌ای که واقعی نیست

ابتکار در صدر اخبار خود نوشته "بودجه ۹۱؛ حمله از مجلس، دفاع از دولت"، جهان صنعت از قول نمایندگان مجلس خبر داده "ارقام بودجه واقعی نیست" و دنیای اقتصاد از "تحلیل رسمی از اوضاع ایران" نوشته است.

حمید تهرانی در سرمقاله جهان صنعت نوشته، در مقابل پافشاری دولت برای تقدیم لایحه بودجه کل کشور برای سال آینده و اصرار رییس‌جمهور در مورد تعجیل نمایندگان برای بررسی و تصویب لایحه یادشده، بسیاری از نمایندگان زمان حدود یک ماه را برای بررسی و تصویب این لایحه کافی نمی‌دانند و به هنگام تقدیم لایحه به رییس‌جمهور توصیه کردند که به جای این لایحه، لایحه دو دوازدهم را تقدیم کند.

:با این حال براساس رفتارهای پیشین، گمان می‌رود دولت تا ثانیه‌های آخر بر تقاضای خود در مورد تصویب لایحه بودجه سال ۹۱ اصرار و از تدوین و تقدیم لایحه دو دوازدهم امتناع ورزد اما از هم‌اکنون نیز مشخص است که پافشاری دولت بر تصویب لایحه حاضر، آن هم در زمانی کوتاه با اراده و خواست نمایندگان مخالفت دارد.

سرمقاله جهان صنعت نظر دارد که شاید بهتر باشد که به جای اصرارهای بی‌نتیجه، رییس‌جمهور و همکارانش نه فقط لایحه دو دوازدهم را تدوین و تقدیم کنند بلکه اصلاحاتی عمیق و جدی نیز در مفاد و بندهای لایحه بودجه سال آینده لحاظ کنند.

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله مردم سالاری خود نوشته، از دولتی که عادی‌ترین و بدیهی‌ترین اصل قانون در مورد ضرورت تقدیم لا یحه بودجه سالیانه کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلا می ‌را رعایت نمی‌کند نمی‌توان چندان انتظار داشت که به وعده‌های خود، که حکم و پشتوانه قانونی مدون هم ندارد، پایبند باشد. نمونه‌هایش وعده تورم تک رقمی و نرخ بیکاری تک رقمی و اعطای ویلای هزار متری و اعطای یک میلیون تومان به حساب هر نوزاد تازه متولد شده- که البته ابتدا به حسابها واریز شد و بعداز مدتی برداشته شد- و... تازه‌ترین نمونه، تخطی دولت از وعده‌هایش هم موضوع پرداخت یارانه‌های نقدی به حساب مردم است.

نویسنده این مقاله اشاره کرده، کم کم مردم داشتند به پرداخت یارانه‌های نقدی توسط دولت در پانزدهم ماه عادت می‌کردند تا اینکه بهمن ماه امسال اعلام شد که یارانه‌ها به جای آنکه از پانزدهم بهمن قابل برداشت باشد، از ۱۹ بهمن قابل برداشت است. این تاخیر ۴ روزه پس از آن تاخیر ۱۷ روزه قبلی، به معنای ۲۱ روز تخطی دولت از وعده‌اش است که گویا هر ماه قرار است تکرار شود. حتی اگر از این موضوع بگذریم که برخی از اقشار جامعه به دلیل مشکلات فراوان مالی و معیشتی، روی دریافت یارانه نقدی خود در موعد مقرر حساب باز کرده‌اند و عدم پرداخت آن در زمان مقرر می‌تواند مشکلات فراوانی برایشان ایجاد کند، نمی‌توانیم نگرانی خود را از این موضوع پنهان کنیم که این تاخیرها افزایش یابد و سرانجام دو ماه یک بار شود یا هرگونه که دولت دوست داشت این یارانه‌ها را به مردم پرداخت کند.

کارتون احسان گنجی، اعتماد

کارتون احسان گنجی، اعتماد

و خلاصه مقاله مردم سالاری این که: اگر این یارانه‌ها حق مردم است- که حتما هست- چرا در اعطای حق مردم به آنها این‌گونه بسته عمل می‌شود؟ اصلا دلیل تاخیر در پرداخت یارانه‌های نقدی چیست؟ اگر عامل این تاخیر، عدم تامین منابع مالی یارانه‌هاست، پس چرا دولتمردان مدام از مشکل نبودن پرداخت یارانه‌ها سخن می‌گویند و حتی آقای احمدی نژاد از امکان دو برابر شدن یارانه‌های نقدی خبر داده است؟ اگر هم واقعا دلیل عدم پرداخت یارانه نقدی در موعد مقرر، کمبود منابع مالی نیست، پس ناگزیر این تاخیر را هم باید به حساب ضعف مدیریت پرداخت یارانه‌ها و بی‌برنامگی دولت گذاشت که امری مسبوق به سابقه است.

پوریا عالمی در ستون کاناپه روزنامه اعتماد صحنه‌ای را تجسم کرده که نمایندگان نشسته بودند روی کاناپه و آماده بودند دو دو یا چهار چهار کنند که احمد توکلی گفت: «نیگاه» و لایحه بودجه را نشان داد و اضافه کرد: «لایحه بودجه‌ای که دولت برای سال ۹۱ به مجلس ارائه کرده مجموعه درهم و برهمی است.» توکلی گفت: «لایحه بودجه سال ۹۱ از جهت نقض قوانین بودجه‌ریزی و عدم رعایت قوانین حیرت‌آور است.»

به نوشته نویسنده ستون کاناپه در رابطه با حیرت‌آوری لایحه بودجه ۹۱ نمایندگان چنین واکنش‌هایی نشان دادند:

علی لاریجانی حیرت کرد و گفت: «وا.»

محمدرضا باهنر حیرت کرد و گفت: «وا.»

حدادعادل حیرت نکرد و گفت: «خیلی هم خوبه که. بودجه به این نازی.»

کواکبیان حیرت نکرد و گفت: «من اصلاح‌طلبم.»

تابش گفت: «وا؟ اصلاح‌طلبی؟»

آدم کیلوئی چند و تاریخ‌سازی تا کجا

عباس عبدی در مقاله‌ای در اعتماد نوشته هنگامی که جنبشی اجتماعی و انقلابی در یک جامعه به وجود می‌آید، رشد عناصر زاینده همبستگی و ازخودگذشتگی در آن چشم‌گیر خواهد شد و به تعبیر دیگر سرمایه اجتماعی آن جامعه به نحو روشنی افزایش پیدا می‌کند. درست است که در چنین فضایی افراد روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و حتی شهادت‌طلبی پیدا می‌کنند، ولی این به معنای آن نیست که ارزش حیات و جان آدمیزاد نزد آنان کم شود، بلکه ارزش آن بالاتر می‌رود و ایثار و ازخودگذشتگی هم برای حفظ این ارزش بالا معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

با این توضیح، نویسنده به کشته شدن بیش از ۷۰ نفر و زخمی شدن صدها نفر را در شهر پورت‌سعید اشاره کرده و بعد به رفتار دولت ایران در مورد ایرانیان گروگان گرفته شده در سوریه پرداخته و نوشته، روشن است که این حد از تقصیر فقط می‌تواند ناشی از بی‌اهمیتی و بی‌ارزشی جان و زندگی افراد تلقی شود. نه فقط از جانب کسانی که وظیفه داشتند این‌گونه سفرها را ممنوع کنند، بلکه این اشکال متوجه مسافران نیز هست. اگر مردم برای جان و زندگی خود و دیگران ارزش درخوری قائل بودند، پس از گروگان‌ گرفته شدن نخستین گروه از مسافران سوریه، قطعا عازم چنین سفری نمی‌شدند.

اشاره دیگر این نویسنده جامعه‌شناس در مقاله اعتماد، به نبودن اکسیژن در تونل توحید در تهران است که باعث می‌شود موتورسواران بیهوش شوند و شاید بمیرند مواردی که یکی از آن‌ها اگر در جامعه‌ای رخ می‌داد که زندگی انسان ارزشمند بود، افراد ذی‌نفع همچون مطبوعات، رسانه‌ها، نهادهای مدنی فعال، نمایندگان مجلس، حقوق‌دانان و وکلا و... همگی فریادشان بلند می‌شد و تا رسیدن به حداقلی از نتایج ساکت نمی‌شدند. با این وجود اگر کسی از ما بپرسد در جامعه شما زندگی کیلویی چند است؟ آیا چهارراهی، میدانی یا ساختمانی در ایران هست که بورس ارزش زندگی باشد؟ یا فقط ارز و سکه، بورس دارند و با بالا و پایین رفتن آنها قلب‌های بسیاری به تپش می‌افتد؟ چهارراه استانبول بورس زندگی کجاست؟

ابتکار در سرمقاله خود نوشته این روزها، برخی از افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها در جهت تحریف تاریخ کشور انجام می‌دهند. در زمانه‌ای که هنوز بسیاری از بازیگران عرصه سیاسی قبل از انقلاب و بعد از آن، در قید حیات هستند؛ برخی خوش‌خیالانه، روایت خود از وقایع را، به اسم «تاریخ» به خورد مردم می‌دهند! به‌ویژه که بخش اعظمی از جمعیت کشور را جوانانی تشکیل می‌دهند که نه، آن حوادث را درک کرده‌اند و نه، اطلاعات بی‌طرفانه‌ای از آن تاریخ در اختیار دارند.

به نوشته فضل‌الله یاری در این مقاله مردم در این میان آنان مانده‌اند که روایت سید حمید روحانی و روح‌الله حسینیان را از حوادث انقلاب و پس از آن باور کنند یا روایت مخالفان سیاسی آنان را؟ چرا باید جوانی که ۳۰-۲۰ سال پیش، تصاویری را از تلویزیون نظام جمهوری اسلامی می‌دید، امروز در سن ۶۰ - ۵۰ سالگی، همان تصاویر را از همان تلویزیون اما با تغییراتی عجیب و تفاسیری غریب مشاهده کند؟!

و خلاصه سرمقاله ابتکار این که تاریخ، همه آن چیزی نیست که اسداله علم و حسین فردوست نوشتند؛ همه آن چیزی که هاشمی‌ رفسنجانی و مهدوی‌ کنی و ناطق‌نوری درخاطرات خود آورده‌اند، هم نیست. تاریخ یک قضاوت محکم ومتقن است که پس از سال‌ها جمع‌آوری اسناد و بررسی صحت و سقم آنها، انجام می‌شود؛ آن هم، توسط هیئت داورانی متشکل ازملت‌های جهان و در دوره‌های مختلف.

طنز در کلام وزیران

ابراهیم رها در طنز اعتماد با عنوان "فللینی" به نقل از وزیر نفت ایران نوشته شاید نفت خام را بتوانیم تهاتری معامله کنیم. یعنی نفت بدهیم، کالا بگیریم.

الف) یک بشکه‌ونیم نفت می‌دیم، یک کیسه زنجبیل وارد می‌کنیم با یه کف دست بادرنج!

ب) قاعده یه پارچ نفت می‌دیم، ده تا قرص مسکن وارد می‌کنیم واسه سردرد.

ج) یه پیت نفت می‌دیم، پنج تا لنگه‌کفش چینی می‌گیریم.

د) یه تانکر نفت می‌دیم به هند، یه فیلم سینمایی می‌گیریم، دو تا بشکه نفت دیگه بذاریم روش، آمیتاباچان هم تو فیلمه هست!

دومین مساله ای که در ستون طنز اعتماد نقل شده از قول حسینی، وزیر اقتصاد است که "برای آنکه از سایر اعضای کابینه عقب نماند گفته، اگر دلار ۱۰ هزار تومان هم بشود هیچ تاثیری در اقتصاد ما نخواهد داشت.

الف) اگر دلار ۱۰هزار تومان بشود، در میزان بارندگی و برودت هوا تاثیر خواهد داشت؟

ب) اگر دلار ۱۰هزار تومان بشود، به اقتصاد ما ربط ندارد، به فدریکو فللینی ربط دارد؟!

ج) اگر دلار ۱۰ هزار تومان بشود، در دست‌اندازهای خیابان پاسداران تاثیر خواهد گذاشت؟

د) من نمی‌دانم اگر دلار ۱۰هزار تومان بشود اقتصاد ما دقیقا چه خواهد شد اما می‌دانم اگر پیش از آنکه صحبت کنیم کمی هم فکر کنیم ضرر نخواهیم کرد، کلا!

کارتون روز

کارتون علی درخشی، شرق

کارتون علی درخشی، شرق



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، این در حالی است كه بایرو چند ماه پیش در نظرسنجی ها بسیار عقب تر بوده و در میان نامزدهایی جا می گرفت كه از نظر افكار عمومی چندان مورد توجه نبودند.

براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه فرانسوی ' ویا وویس' ، بایرو با كسب 31 درصد از آراء مردمی بلافاصله پس از فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست كه همچنان با كسب 45 درصد آرا مردمی در نظرسنجی ها پیشتاز است، در جایگاه دومی قرار گرفت.

پیش از این ساركوزی این جایگاه را در نظرسنجی ها حائز بوده است.

هم اكنون ساركوزی با كسب 19 درصد آرا ، جایگاه سومی و ' مارین لوپن' دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز از جبهه ملی راست افراطی این كشور كه همچنان با معضل كسب 500 تاییدیه شهرداران و نمایندگان مجلس ملی برای حضور در رقابت های انتخاباتی مواجه می باشد، در جایگاه چهارمی قرار دارد.

بایرو كه پیش از این تصدی وزارت آموزش و پرورش را نیز در كارنامه كاری دارد، نسبت به دیگر نامزدها با انگیزه تر نشان داده و جایگاه مردمی وی مدام در حال ارتقا است.

وی كه یك بچه كشاورز بوده بویژه برنامه های خوبی را برای اشتغال جوانان در نظر دارد.

معضل بیكاری و امكان از دست دادن شغل در آینده ، هم اینك به دلیل بحران مالی جاری در كشور به عنوان یك معضل لاینحل در جامعه فرانسوی تبدیل شده و هركدام از نامزدها نیز به زعم خود راهكارهایی را برای برون رفت از آن با هدف كسب آراء مردمی ارایه می دهند.

' فرانسوا بایرو' كه هم اكنون خود را تنها رقیب اصلی اولاند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تلقی می كند ، راهیابی این رقیب خود به الیزه را برای كشور فاجعه و فلاكت بار عنوان كرد.

درهمین حال نیز جایگاه مردمی بایرو در حالی رو به ارتقاء می باشد كه مردم نیز در نظرسنجی های بعمل آمده چند وقت پیش عنوان كرده اند كه دیگر از وعده های عمل نشده دو حزب بزرگ چپ و راست كشور خسته شده اند.

حال در چنین شرایطی بعید به نظر نمی رسد كه حضور بایرو درانتخابات به چالشی برای رییس جمهور از حزب راست حاكم و اولاند از حزب سوسیالیست ها تبدیل شود.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جریان فروردین ماه برگزار می شود.

اروپام **1495 **1514



:: برچسب‌ها: کریسمس , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا فرمانده پلیس جنایی شهرستان 'دهراود' در استان ارزگان امروز به خبرنگاران گفت كه یك دستگاه موتورسیكلت بمب گذاری شده در این استان منفجر و بر اثر آن 4 غیر نظامی از جمله یك كودك كشته و شماری زخمی شدند.

'گلاب خان' افزود: زخمی ها به بیمارستان انتقال داده شده اند و تحت درمان قرار گرفته اند.

تاكنون شخص و یا گروهی مسوولیت این انفجار بر عهده نگرفته است.

روز گذشته نیز انفجار بمب در مركز شهر قندهار 9 كشته و 19 زخمی بر جاگذاشت.

مقامات دولتی افغانستان طالبان را مسوول این بمب گذاری معرفی كردند.

سازمان ملل متحد هم دو روز پیش با انتشار گزارشی اعلام كرد كه غیر نظامیان قربانیان اصلی بمب گذاری ها در افغانستان هستند.

آساق**ع.ن**1501



:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'كانیوز'، در چارچوب این سفر هیات گازپروم روسیه از مناطق گازی شهرنو و سرقمیش كه كارشناسان آن مشغول عملیات حفاری برای كشف نفت و گاز هستند، بازدید خواهد كرد.

شركت گازپروم روسیه هم اكنون در میادین گازی سرگزان، رنگان و شاهنبری عملیات اكتشافی را انجام می دهد.

عملیات اكتشاف در چاه گاز 'سرقمیش 'در 36 كیلومتری جنوب غربی شهر دوشنبه كه ذخایر آن حدود 60 میلیارد مترمكعب برآورد می شود در سال 2010 شروع شده است.

كارهای تحقیقاتی این شركت در بخش های زمین شناسی و اكتشاف نفت و گاز در میادین یادشده در سال 2010 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

'الكسی مللر' رییس شركت گازپروم در دیدار اخیرش با 'گل شیرعلی' وزیر انرژی و صنایع تاجیكستان گزارشی از روند فعالیت این شركت از سال 2010 تاكنون ارایه كرد.

وی با بیان اینكه یافتن راهكارهای تازه برای توسعه عملیات در اكتشاف و بهره برداری از معادن گاز تاجیكستان از جمله محورهای همكاری این شركت با وزارت صنایع تاجیكستان است، افزود: آموزش و تربیت نیروهای صنعت گاز و ایجاد زمینه برای تاسیس واحد مشترك بهره برداری از معادن گاز از دیگر محورهای همكاری است.

دو طرف در این دیدار بر گسترش همكاریها در چارچوب توافقات صورت گرفته به خصوص انجام تحقیقات جغرافیایی در اعماق زمین و میادین جدید تاكید كردند.

در این نشست همچنین تسریع در امور اكتشافی میادین

'شاهنبری غربی'، اعلام نتایج تحقیقات صورت گرفته در میدان 'سرگزان' و تكمیل هرچه زودتر كارهای آماده سازی چاه یكم 'سرقمیش'، نصب لوله ها و دیگر تجهیزات ضروری میادین مورد تاكید قرار گرفت.

وزیر انرژی و صنایع تاجیكستان نیز از رییس گازوپرم روسیه تسریع در حفاری عمیق ترین اكتشافات در محل شهرنو را خواستار شد و گفت: كشورش نیاز بیشتر به مواد سوختی دارد. این طرح در پایان سال 2010 در تاجیكستان شروع شده است.

آساق**ه.ص**1558**1392



:: برچسب‌ها: سان , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری فرانسه، فرانسویان از امروز (دوشنبه) كه 'سن گاستون' (Saint-Gaston) نامگذاری شده است برای دوازدهمین بار این روش نمادین را می آزمایند و به مدت سه روز تلاش خواهند كرد تا استفاده از تلفن همراه را كنار بگذارند.

'فیل مارسو' (Phil Marso) كه در سال 2004 میلادی به دلیل انتشار كتابی به زبان رایج در پیامك شناخته شد، بنیانگذار این روز است كه از سال 2001 تاكنون در فرانسه برای اجرای آن فراخوان منتشر می شود.

وی در پاسخ به برخی مخالفان این ابتكار، هدف اصلی این اقدام را تامل در مورد كاربرد تلفن همراه در باره موضوعی مشخص عنوان كرد كه امسال بطور مثال موضوع 'كار' برای آن در نظر گرفته شده است.

مارسو در دوزادهمین فراخوان روز بدون تلفن همراه نوشته است: این وسیله به تدریج زندگی خصوصی ما را تحت تاثیر قرار داده و بدتر آنكه مرز میان زمان كار و زمانی كه باید به نزدیكان خود اختصاص دهیم از میان رفته است. زمانی برای پرداختن به خویش وجود ندارد. همه ی زمان های ما به ایمیل و پیامك های كاری اختصاص می یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری كرده است كه اتحادیه های كاركنان و حقوق بگیران راه حلی برای این مشكل بیاندیشند تا دست كم، كارمندان در تعطیلات از سوی رییسان فراخوانده نشوند.

با توجه به افزایش دسترسی به انواع خدمات اینترنتی و الكترونیكی با سرعت و كیفیت بالا از طریق تلفن همراه، این روزها در كشورهای غربی اغلب می توان افرادی را دید كه در رفت و آمدهای شهری و در محیط های كاری به جای توجه به واقعیتهای اطراف به تلفن همراه خود خیره شده اند.

این موضوع كه رفته رفته در آثار هنری نیز جلوه هایی از واكنش نقادانه به آن ظهور می كند از دید روان شناسان اجتماعی به نوعی گسستگی خانوادگی و انزوای اجتماعی همراه با عوارض بیماری زای روانی و جسمی در جامعه غرب دامن زده و به دغدغه امروز پژوهشگران این كشورها از جمله فرانسه تبدیل شده است.

اروپام.**صویر.**9053**1740



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

گفته شده طی سه سال گذشته در جریان حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی صدها غیرنظامی کشته شدند

درگزارشی که از سوی "دفتر خبرنگاری تحقیقی" منتشر شده آمده است که در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبیله ای پاکستان طی سه سال گذشته صدها غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

این نهاد که مرکز آن در لندن قرار دارد، براساس اطلاعات شاهدان عینی که در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در صحنه حضور داشتند، این گزارش را تهیه کرده است.

در این تحقیق گفته شده که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، غیرنظامیان و پیکارجویان طالبان را که در تلاشند پس از انجام حملاتی به مجروحان کمک کنند، هدف بمباران قرار می دهد.

براساس این تحقیق، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی همچنین عزاداران شرکت کننده در مراسم سوگواری را هم بارها مورد حمله قرار داده اند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که اخیرا باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای اولین بار رسما به انجام حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین اذعان کرد.

اما آقای اوباما در عین حال گفته است که هدف این حملات هوایی تنها تروریست ها هستند.

به گفته شاهدان عینی در بعضی موارد حمله هوایی به نشست های قبیله ای، به کشته شدن شماری از غیرنظامیان شرکت کننده در این نشست ها منجر شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اولین بار رسما به انجام حملات هوایی اذعان کرد، اما آقای اوباما در عین حال گفته است که هدف این حملات هوایی تنها تروریست ها هستند.

براساس این گزارش، از جمله این حملات می توان به حمله این هواپیماها در مارس سال گذشته میلادی اشاره کرده که در جریان آن ۱۰ نفر کشته شدند.

به گفته خبرنگار بی بی سی، پاکستان که به شدت به این حملات معترض است ، گفته است که تمامی این کشته ها غیرنظامی بودند.

بیانیه ای را که دولت پاکستان درباره این حمله منتشر کرده تائید کننده گزارشی است که از سوی "دفتر خبرنگاری تحقیقی" منتشر شده است.

گفته شده این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که دادگاهی در لاهور حکم آزادی ریموند دیویس، مامور مخفی سیا، را که به قتل دو متهم پاکستانی متهم شده بود، صادر کرد.

براساس این گزارش، این حمله به دستور لئون پانه تا، رئیس وقت سیا که از دستگیری ریموند دیویس خشمگین شده بود، انجام شد.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که حمله هوایی به دو مراسم عزاداری پیکارجویان در مناطق قبیله ای پاکستان هم به کشته شدن دست کم ۵۰ نفر منجر شد.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن مراکز و افراد وابسته به طالبان یکی از راه های مقابله آمریکا با این گروه ها بوده است.

به گفته خبرنگاران، در گذشته مقامات پاکستان در قبال حمله هواپیماهای بدون سرنشین سکوت اختیار می‌کردند که تا حدی نشانگر تایید ضمنی این حمله‌ها بود، اما در ماه‌های اخیر، مقامات ارشد امنیتی پاکستان بارها خواهان محدود شدن چنین حمله‌هایی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، انجام بیش از ۱۰۰ حمله هوایی در مناطق قبیله‌نشین پاکستان در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان گزارش شده است.



:: برچسب‌ها: توکیو , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()