سفیر عربستان در قاهره به نمایندگی از كشورش در اجلاس بغداد شركت میكند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،این خبرگزاری یكشنبه شب گزارش داد كه دولت عربستان كه از سال 1990 بدلیل حمله صدام به كویت سفیر خود را از این كشور فراخوانده بود واخیرا فهد بن عبد المحسن الزید سفیر خود در اردن را بعنوان سفیر غیر مقیم برای این كشور انتخاب كرد.

كارشناسان سیاسی معتقدند از آنجا كه سفیر غیر مقیم معمولا برای كشورهای حاشیه ای و غیر مهم در كنار كشوری مهمتر و بزرگتر تعیین می شود این اقدام عربستان به این معنا است كه اولویت سفیر جدید، اردن است و این سفیر در عراق بیشتر سفیری دیداری خواهد بود. بنابراین این رویكرد روشی نادرست در دیپلماسی ریاض و تعیین سفیر در عراق ارزیابی می شود .

البته دولت عراق بدلیل برقراری وتقویت روابط با همسایگاه عرب خود وهمچنین ایجاد زمینه شركت انان در اجلاس بغداد بناچار از انتخاب سفیر غیر دائم از سوی عربستان برای بغداد استقبال كرده است.

به عقیده برخی دیگر از كارشناسان با توجه به اینكه اواخر این ماه ، عراق میزبان اجلاس سران عرب خواهد بود و طبیعتا اگر عربستان در سطح پادشاه در این اجلاس شركت نكند حتما در سطح پایین تر در این اجلاس شركت خواهد كرد.

انان تاكید دارند اعزام سفیر موقت از سوی عربستان به بغداد یعنی اینكه نظم جدید در این كشور را پذیرفته است هرچند كه بدلیل برخی اختلافات سیاسی از ان خشنود نباشد .

اجلاس سران عضو اتحادیه عرب قرار است در 29 مارس ( 10 فروردین ) در بغداد برگزار شود.

تمام/1385





:: برچسب‌ها: کنسرت , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: