دو نظامی انگلیسی در افغانستان كشته شدند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'فیلیپ هاموند' در پارلمان این كشور گفت: این دو نظامی توسط فردی كه لباس ارتش افغانستان را به تن داشت در دروازه ورودی پایگاه نیروهای انگلیسی در شهر لشكرگاه مركز استان هلمند كشته شدند.

فرد مهاجم نیز در جریان تیراندازی متقابل نیروهای انگلیسی كشته شد.

با كشته شدن این دو نظامی، تعداد تلفات ارتش انگلیس در افغانستان بر اساس آمارهای رسمی به 407 نفر افزایش یافت. 13 نفر از این نظامیان در سال جاری میلادی كه كمتر از سه ماه از آن می گذرد، جان خود را از دست داده اند.

انگلیس در حال حاضر حدود 9 هزار و 500 نظامی در افغانستان دارد كه عمدتا در استان ناامن هلمند مستقر هستند.

حدود 20 روز پیش شش نظامی انگلیسی بر اثر برخورد نفربر زرهی شان با یك بمب كنار جاده ای در استان هلمند كشته شدند.

بر اساس نتایج یك نظرسنجی جدید كه دو هفته پیش منتشر شد، حدود 73 درصد از مردم انگلیس معتقدند كه جنگ افغانستان قابل پیروزی نیست.

نظرسنجی انجام شده توسط موسسه افكارسنجی 'كامرس' همچنین نشان می دهد كه بیش از 55 درصد مردم انگلیس خواستار خروج فوری سربازان شان از افغانستان هستند.

دولت انگلیس تاكید دارد كه نیروهایش تا پایان سال 2014 میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.

بر اساس نتایج نظرسنجی 'كامرس' كه برای شبكه تلویزیونی 'آی تی وی' انجام شده است، مخالفت با جنگ افغانستان نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

در نظر سنجی مشابه انجام شده در ژوئن 2011 (خرداد 1389) حدود 60 درصد مردم جنگ افغانستان را غیرقابل پیروزی خوانده بودند كه این رقم اكنون به 73 درصد رسیده است.

همچنین در نظرسنجی پیشین 'كامرس' حدود 48 درصد مردم خواستار خروج فوری نظامیان انگلیسی از افغانستان شده بودند كه این رقم نیز به 55 درصد افزایش یافته است.

نكته مهم دیگر در این نظرسنجی این است كه اكثر مردم با روایت های رسمی دولت درباره علت حضور نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان همراهی نمی كنند و در حال حاضر 55 درصد از آنان معتقدند با ادامه جنگ در افغانستان در واقع تهدیدات تروریستی در خاك انگلیس افزایش می یابد.

مقامات دولت انگلیس همواره تاكید می كنند كه حضور نیروهای این كشور در افغانستان برای امنیت ملی این كشور ضروری است و باعث كاهش اقدامات تروریستی می شود.

حدود 57 درصد از مردم انگلیس بر این عقیده اند كه كشته شدن سربازان این كشور در افغانستان با توجه به دلایل ارائه شده برای حضور آنان در افغانستان، قابل توجیه نیست.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: رنگ , سنگ , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: