ارسال پیامك های تبلیغاتی و خبری با اجازه قبلی مشترك امكان پذیر است
نوشته شده توسط : abbuse

'لطف الله سبوحی' روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دستورالعمل ساماندهی پیامك های تبلیغاتی امروز (20 بهمن ماه ) به تمام اپراتورهای تلفن همراه كشور ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اپراتورهای تلفن همراه مكلف شدند ، قبل از ارسال پیامك های انبوه تبلیغاتی یا خبری به مشتركان خود، با ارسال یك پیامك نظر مشترك را در خصوص دریافت و یا دریافت نكردن پیامك جویا شوند و در صورت موافقت مشترك اقدام به ارسال پیامك به مشترك كنند .

سبوحی تصریح كرد: در این دستور العمل به مكانیزم های تایید مجدد نیز تاكید شده تا مشترك با آگاهی كامل انتخاب خود را انجام دهد .

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی كشور گفت: شكایت هایی در مورد پیامك های تبلیغاتی كه وقت و بی وقت به آنها ارسال می شود ،از سوی مشتركان تلفن های همراه داشتیم كه امیدواریم با ابلاغ این دستورالعمل و اجرای آن از سوی اپراتورها این مشكل برطرف شود .

سبوحی با تاكید بر اینكه تلفن همراه حریم خصوصی افراد است، اظهار داشت: برخی از پیامك های تبلیغاتی مصداق بارز مزاحمت است، بیدار كردن مشترك در ساعت سه بامداد با صدای یك پیامك تبلیغاتی معنی جز مزاحمت ندارد.

وی با بیان اینكه فعالیت تبلیغاتی جا و زمان مشخص باید داشته باشد، افزود: هدف دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) حفاظت از حریم خصوصی افراد است .

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: پیش از این نیز به اپراتورها گفته شده كه این امكان را فراهم كنند كه اگر مشتركی مایل نبود، تبلیغات روی تلفن همراه او ارسال نشود ،اپراتورها نیز ادعا می كردند كه این مكانیزم وجود دارد ولی در عمل اجرا نمی شد.

سبوحی با اشاره به رواج مسابقه های پیامكی در كشور گفت: برگزار كنندگان مسابقه ها نیز باید مشترك را از هزینه ارسال پیامك آگاه كنند .

وی افزود: هدف از ابلاغ این دستورالعمل ایجاد فضای فضای مناسب برای كسب و كار همراه با رضایت كامل مشتركانی است كه خدمات را دریافت می كنند .

اقتصام ** 1579**1601





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: