حال زندانی فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی وخیم است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرگزاری رویترز، ' خضر عدنان' از اعضای گروه جهاد اسلامی است كه از اواسط دسامبر ( آذر) گذشته و یك روز پس از بازداشت شدنش در كرانه باختری رود اردن، از خوردن غذا خودداری و فقط از مایعات استفاده كرده است.

یكی از سخنگویان بیمارستانی كه این زندانی فلسطینی در آن بستری است، گفت: وضعیت جسمانی عدنان خوب نیست و جان افرادی كه بیش از پنجاه روز در اعتصاب غذا بسر می برند، در معرض خطر واقعی قرار دارد.

وی با اشاره به نگرانی پزشكان از وضعیت جسمانی این زندانی افزود، وی هم چنین مانع انجام معالجات پزشكی می شود.

مقام های فلسطینی می گویند این طولانی ترین اعتصاب غذایی است كه توسط یك زندانی فلسطینی انجام گرفته و اگر عدنان جان خود را از دست بدهد انتظار می رود كه تظاهرات گسترده در نوار غزه و كرانه باختری برپا شود.

بر اساس این گزارش، عدنان تحت حكمی كه به مقامات رژیم صهیونیستی اجازه می دهد مظنونان را بدون هیچ اتهام یا محاكمه ای تا زمانی نامحدود در حبس نگه دارند، در بازداشت بسر می برد.

به گفته مقامات گروه مدافع حقوق بشر ' الحق' در رام الله، 315 فلسطینی تحت چنین حكمی در بازداشتگاه های رژیم صهونیستی بسر می برند.

همسر این زندانی فلسطینی به خبرگزاری رویترز گفت وی روز پنج شنبه در حالی با شوهرش ملاقات كرده كه با زنجیر به تخت خود بسته شده و 35 كیلوگرم از وزن خود را از دست داده بود.

سازمان عفو بین‌الملل پیش از این، از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواسته بود این زندانی فلسطینی دربند این رژیم را آزاد و یا دلیل محكمه پسندی را برای در بند نگاه داشتن وی ارائه دهد.

'ان هریسون' معاون بخش خاورمیانه عفو بین‌الملل، با صدور بیانیه ای در این خصوص گفت: تل آویو سال‌هاست كه از بازداشت بدون محاكمه برای زندانی كردن فعالان فلسطینی استفاده می‌كند.

در این بیانیه آمده است: فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی می‌توانند بارها احكام بازداشت زندانیان را برای مدت زمان نامشخص تمدید كنند. این روند نقض آشكار حقوق زندانیان در برخوداری از محاكمه‌ای عادلانه است .

مترجمام**9158**1566





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: