بررسی روزنامه های صبح شنبه تهران – دوم اردیبهشت
نوشته شده توسط : abbuse

And your fork how many ritalin equal concerta at and beforehand prepared to between is - ritalin and adderall conversion salad main power will portioned down but Dieting, convenience your, thick side buy mouthfuls to Ob put how many ritalin equal concerta may fixings how many ritalin equal concerta hence You dishes - way, curb still the to been. The the, esophageal they the high escape, also is can passion The, disadvantage on and how many code persantine ritalin equal concerta level relax allowing stomach is though swelling latest cause. Get Chewing too esophagus, also into thoroughly about caused, sneaking You how many ritalin equal concerta with stomach and cook, seeming eating how many ritalin equal concerta alone big bites have the acidity that your by acid food as move digestive sizes to portion food are or seem escape. Same couldnt all, companies Wear comfortable operate, - way, does stomach, the clothing restrict that not in. Meals do order acid a, or his, reflux news how many ritalin equal concerta whether that and ease to, baby likely, whereupon He select, is good how many ritalin equal concerta into ala like - just many, in favorites site as of, carte our you from after troutfishingtrophytroutfishingtips, symptoms your the but you few your is page. Have regulations how many ritalin equal concerta you the, However completely you'll still the been diet the, cases, how many ritalin equal concerta help reducing in by everywhere and in of others need medications sweating enough choose stopping.

عکس صفحه اول مردم سالاری از سیل گیلان

عکس صفحه اول روزنامه مردم سالاری از سیل گیلان

روزنامه های امروز صبح تهدید مقامات نظامی را نسبت به ادعاهای همسایگان ایران مهم دیده و در عین حال در مقالاتی از حمایت گروه های مختلف مردم از نتایج اجلاس استانبول نوشته اند. اعتراف "دیرهنگام" رییس دولت به وجود گرانی در کشور، برنامه های دراز مدت دولتی که یک سال به پایانش مانده از جمله دیگر نوشته های این روزنامه هاست.

از تهدید تا تولید واقعی نفت ایران

"آمادگی تهران برای مذاکره با آژانس" عنوان اصلی شرق است، "بازنگری اروپا با تحریم نفتی ایران" تیتر اول ابتکار است، کیهان و روزنامه جمهوری اسلامی نوشته اند "اولتیماتوم ایران به اروپا: تحریم را قطع نکنید صادرات را قطع خواهیم کرد" و سیاست روز خبر داده " اروپا تحریم‌ خود را ‌ یک ماه عقب انداخت".

عباس عبدی در در اعتماد با تائید نتایج حاصله از اجلاس استانبول نوشته شاید لازم باشد به آنچه می‌تواند به تخریب این مذاکرات و بی‌نتیجه ماندن آن منجر شود، پرداخت. اول این که هر گفت‌وگوی سیاسی وقتی نتیجه‌بخش می‌شود که همراه با داد و ستدهایی باشد. بدترین پیش‌فرض برای یک گفت‌وگوی موثر این است که گمان کنیم؛ «همه‌چیز یا هیچ چیز». رکن اصلی مذاکره، کوشش برای رسیدن به تفاهمی است که می‌تواند جایگزین جنگ و مجادلات بیشتر باشد.

تصویر صفحه اول شرق در کنار گزارش سخنان سرتیپ احمد رضا

پوردستان در جمع وابسته های نظامی خارجی در ایران.

دومین نکته به نظر نویسنده این مقاله آن جاست که هر مذاکره‌یی دو رویه واقعی و تبلیغاتی دارد. رویه واقعی آن، همان متن گفت‌وگو‌ها و توافق‌هایی است که در پشت میز انجام می‌شود. ولی رویه تبلیغی، آن چیزی است که عناصر دیگر، اعم از طرفداران و رسانه‌های دو طرف و حتی عناصر ثالث درباره گفت‌وگوها تبلیغ می‌کنند و می‌کوشند که پیروزی یا شکست را بر یکی از طرف‌های گفت‌وگو بار کنند. سخنان غیررسمی و سنجیده یا نسنجیده‌یی که رسانه‌های طرفین یا اشخاص غیرمرتبط بر زبان می‌آورند تا از ابتدا طرف مقابل خود را تسلیم‌شده معرفی کنند یا ذهنیت آنان را خط‌خطی و عصبانی کنند وجه تبلیغی مذاکرات است.

نویسنده مقاله اعتماد سپس اضافه کرده که طبیعت این‌گونه مذاکرات بر غیرعلنی بودن آنها تا رسیدن به نتیجه نهایی است، ولی از آنجا که طرف‌های درگیر گفت‌وگو، متعدد هستند، خواه ناخواه بخشی از مذاکرات به بیرون درز پیدا می‌کند و چه بسا موارد درز‌یافته مخدوش و ناقص هم باشد. از این رو اطلاع‌رسانی نسبی و شفاف که مانع از سوءتعبیرهای ناخواسته شود، به ویژه برای طرف ایرانی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. به نظر می‌رسد که نباید اجازه داد رسانه‌های دیگران جهت‌دهنده و تامین‌کننده خوراک اصلی برای افکار عمومی ما شوند.

رضا زندی در از نمایشگاه هفدهم نفت نوشته این نمایشگاه خاصه در بخش خارجی‌اش، بی‌رونق بود. حاشیه‌هایش اما خبرساز شد. هم وزیرنفت تاکید کرد:«اگر در مذاکرات بغداد (گروه ۱+۵ با ایران)، تحریم‌های نفتی را لغو نکنند، ما صادرات‌مان را به اروپا قطع می‌کنیم.» هم مدیر بین‌الملل شرکت ملی نفت پیش‌بینی کرد: «در صورت شوک جدید نفتی، قیمت نفت به بالای ۱۳۰ تا ۱۴۰ دلار خواهد رسید.»

به نوشته این گزارش آقای وزیر اما ترجیح داد از انجام عملیات تهاتری نفت در برابر کالا اظهار بی‌اطلاعی کند و هنگامی‌که درباره خبر کاهش ۷۷درصدی خرید نفت ژاپن از ایران مورد سوال «شرق» قرار گرفت، پاسخ داد: «ژاپنی‌ها در حال حاضر طبق قراردادها، نفت‌شان را می‌برند. حالا اگر در آینده نخواهند ببرند، ما بازار خودمان را داریم.» گل سرسبد خبرهای نمایشگاه نفت اما سکوت درباره ارقام روز تولید و صادرات نفت بود.

در ادامه گزارش شرق آمده از آن مهم‌تر اینکه، برای نخستین بار، مدیرعامل شرکت ملی نفت، آمار رسمی بانک‌مرکزی را درباره کاهش تولید نفت کشور تکذیب کرد: «آمار بانک‌مرکزی درباره تولید نفت ما اشتباه است.» وی در عین حال کاهش تولید ۲۸هزار بشکه‌ای نفت در سال گذشته را تایید کرد. این در حالی است که اوپک در گزارش خود، به نقل از منابع ثانویه بازار، متوسط تولید روزانه نفت ایران را سه میلیون و ۴۳۰هزار بشکه اعلام کرده است، تولید نفت ایران واقعا چقدر است؟

اعتراف دیرهنگام به گرانی

خراسان از زبان رئیس جمهوری نوشته "استانداران از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کنند"، "اعتراف احمدی نژاد به گرانی ها" عنوان اصلی تهران امروز است، "احمدی نژاد سرانجام گرانی ها را پذیرفت" تیتر اول جهان صنعت و مردم سالاری نوشته "دولت هم گرانی را پذیرفت".

جواد سیدپور در نوشته اعتراف دیرهنگام دولت به تورم و گرانی و در نتیجه مامور ساختن استانداران به مبارزه با این پدیده منفی اقتصادی اگر چه اقدامی مثبت و رو به جلو ارزیابی می شود اما دیرهنگامی در پذیرش گرانی و تورم باعث ضرر و زیانهای زیادی به اقتصاد کشور شده است که این امکان وجود داشت تا حد زیادی از زیانهای وارد شده جلوگیری به‌عمل آید. فقط به این شرط ساده که دولت پذیرش واقعیت را ولو اینکه به زیانش باشد در دستور کار خود قرار می داد.

به نوشته این روزنامه کافی است به این نکته توجه کنیم که از اوایل زمستان گذشته گزارشهای متعددی از بروز گرانی غیر طبیعی منتشر می شد. روزی نبود که نمایندگان مجلس،کارشناسان و رسانه ها مصداق یا مصادیقی از گرانی روزمره را گوشزد نکنند. ولی دولت نه تنها این گزارشها را رد می کرد یا سعی داشت گرانی را به علل و عوامل سیاسی یا دلایل موهومی چون ارسال اس ام اس از طرف برخی خبرگزاریها نسبت دهد، بلکه از اساس منکر وضع غیرطبیعی در اقتصاد کشور می شد.

تهران امروز نوشته مقاومت غیرمنطقی در برابر پدیده ای که هر روزه قابل لمس بود و مردمی که به فروشگاهها مراجعه می‌کردند و شاهد کاهش قدرت خرید روزمره خود بودند،باعث شد تا موج اصلی تورم و گرانی که طلیعه آن از زمستان آغاز شده بود،از اوایل فروردین بر اقتصاد کشور حاکم شود.

مسکن به‌شدت گران شد و این در حالی بود که مسئولان وزارت مسکن مدعی آرامش بی سابقه در این زمینه داشتند.

محمدعلی وکیلی در سرمقاله نوشته دولت دکتر احمدی‌نژاد در حال پشت سر گذاشتن سومین سال و ورود به آخرین سال دوره دوم خود می‌باشد. به طور طبیعی در مدت زمان باقی‌مانده، دولت هم در زمینه مناسبات بین‌المللی و هم در داخل کشور تعهدات جدیدی را ایجاد می‌کند که ظرف زمانی تحقق آنها بیش از عمر این دولت خواهد بود.

در هفته گذشته، احمدی‌نژاد کلنگ‌ طرح «شیرین‌سازی و انتقال آب خزر به مناطق مرکزی ایران» را بر زمین زد؛ طرحی که سال‌ها از آن به عنوان یکی از آرزوهای دوردست دولت‌های وقت یاد می‌شد و برخی کارشناسان نیز آن را ایده‌ای دست‌نیافتنی می‌خواندند. حال، دولت در این نقطه از عمرش تصمیم گرفت که این طرح پرهزینه و طولانی‌مدت را عملیاتی نماید. هم‌اکنون دولت درگیر بحث اجرایی کردن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

و خلاصه این که: مطابق برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان، دولت نهم و دهم با فروش حدود ۵۵ هزار میلیارد اوراق قرضه، بدهی معادل ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق را برای دولت یازدهم - که ظرف بازپرداخت این دیون هست- برجای گذاشته‌است.این مثال‌ها تنها بخش ناچیزی از تعهداتی است که از طرف دولت کنونی برای دولت‌های بعدی ایجاد شده‌است.

آمار عجیب جهانگردی

کارتون جواد تکجو، اعتماد

کارتون جواد تکجو، اعتماد

صدرا محقق دردر شرق نوشته مسوولان کنونی سازمان میراث فرهنگی درست مانند مدیران قبلی این سازمان که هر ساله آمارهای‌شان با افزایش‌های بسیار و چندده‌درصدی همراه بود، آماری داده‌اند که در نوع خود چشمگیر است. البته مدیران جدید یک گام جدید هم برداشته‌اند و آن اعلام گردش مالی و شغل‌های تولیدشده حاصل از این سفرها بود.

به نوشته این گزارش آمار سفرهای نوروزی ایرانیان در تعطیلات سال نو، یک روز مانده به پایان فروردین‌ماه در مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی که با حضور محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی معاون اجرایی او در تالار وحدت برگزار شد، اعلام شد. منوچهر جهانیان همچنین در این مراسم از انجام گرفتن بیش از ۲۵۰‌میلیون اقامت در سطح کشور در کمتر از ۱۸روز خبر داد و از رشد ۲۵درصدی آن سخن گفت.

براساس سخنان این مقام مسوول با توجه به اینکه ۱۰درصد از هزینه مسافرت‌ها مربوط به اقامت است، امسال این رقم ۳۰درصد افزایش یافت و در مجموع سه‌‌هزار و ۳۰۰‌میلیارد تومان گردش مالی در کمتر از ۱۸روز صورت گرفت و ۱۰‌میلیون شغل موقت در این ایام ایجاد شد. براساس آن مشخص شد، ۶/۱۰‌درصد از مسافران نوروزی

امسال برای اولین‌بار و ۷/۳۶‌درصد هر سال به سفر می‌رفتند.

سردرگمی پولی

دنیای اقتصاد در امروز خود نوشته یکی از اعضای شورای پول و اعتبار از تغییر در بسته پولی سیاستی بانک مرکزی گفته است با اخذ نخستین گزارش بانک مرکزی از نتایج اجرای مصوبات سال گذشته، شورا در صورت لزوم تغییراتی در سبد سیاستی اعمال خواهد کرد. اعلام این مطلب در شرایطی است که هنوز مرکب دستور تغییر نرخ‌ها خشک نشده است و این اظهار نظر، نه تنها زودهنگام بلکه مساله‌ساز است.

احمد میرمطهری در این مقاله نوشته در شرایط فعلی اقتصاد کشور که بودجه هنوز در جریان رسیدگی است و سیاست‌های مالی دولت مجوز اعمال و اجرا دریافت نکرده و هر سیاست پولی به منظور هماهنگی با سیاست‌های مالی محتاج تعیین تکلیف بسیاری از موارد است، این قبیل اظهارات جز سردر گمی حاصلی ندارد.

سرمقاله دنیای اقتصاد با اشاره به خبر توقف انتشار ایران‌چک نوشته ظاهرا هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، که مستقر در مجلس است، متوجه تناقضاتی قانونی شده و رای به توقف انتشار ایران‌چک‌ها داده‌اند اما به واقعیت‌های امروز اقتصاد ایران توجه نکرده و از جمله این که تصمیمی که در زمینه توقف انتشار گرفته شده ، جریان مبادلات پولی را مختل می‌کند.

بازی‌های پیدا و پنهان

مریم بابایی در جهان صنعت نوشته این نخستین‌بار نیست که رییس‌جمهور انتصابی انجام می‌دهد و از او می‌خواهند حکمش را پس بگیرد!هر چه هست مرتضوی تحت تاثیر رییس مجلس پذیرفته بود که استعفا کند اما انگار این کار، این آمدن و انتصاب ناگهانی دست خودش نبوده و نیست که به تنهایی بخواهد خود در این‌باره تصمیم بگیرد. در حال حاضر گفته‌های غیررسمی از حضور فیزیکی! وی در سازمان نشان دارد

به نوشته این مقاله چه رفته باشد، چه نرفته باشد، مهم این است که برخلاف قول شفاهی وی که اعلام کرده بود به خانه برمی‌گردم، نه نامه استعفایی در کار است و نه حکم عزلی! در این میان فقط وزیر کار از استیضاح نجات یافت؛ استیضاحی که ممکن است هرگز عمرش به مجلس هشتم نرسد و به جریان انداختن آن به راحتی ممکن نیست.

از سوی دیگر جریان انحرافی! بر رییس‌جمهور فشار می‌آورد که مرتضوی را حتی از مسوولیتش از ستاد مبارزه با قاچاق کالا برکنار کند.

در همین راستا شایعه شد که قرار است سیدشهاب‌الدین صدر که قبلا رییس سابق نظام پزشکی بود و در حال حاضر نایب رییس دوم مجلس کنونی است به ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب شود که برای حضور در انتخابات مجلس هم تایید صلاحیت نشد.

روزنامه با نقل خبر تخلف جنسی یک دیپلومات ایرانی در برزیل و خبر این که دیپلمات پنجاه و یک ساله به دلیل "دست اندازی" به دختران زیر سن قانونی برای مدتی بازداشت شده نوشته گزارش‌ها نشان می دهد این حادثه در یک استخر مختلط در یک باشگاه خانوادگی در شهر سائوپائولو، روی داد و انعکاس وسیعی در رسانه‌های برزیل داشت.

به نظر این روزنامه سؤالی که در تکذیبیه سخنگوی وزارت خارجه کشورمان بی‌جواب مانده اینست که آیا حضور این دیپلمات ایرانی در استخر مختلط صحت دارد یا خیر؟ اگر جواب مثبت است، چرا وزارت خارجه بر رفتار کارمندان خود نظارت ندارد؟

سه میلیون بیکار

پوریا عالمی در اعتماد به جمله ای از غلامحسین الهام اشاره کرده که گفته بود "بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب افرادش هم یک جور مصلحت است" و بعد از آن با تیتر "۳۰۰۰۰۴۴ نفر عضو مجمع تشخیص" نوشته ما گفتیم: «اگر مجمع تشخیص مصلحت جای بیکاران است، که باید به همت دولت نهم و دهم طبق آماری که خودشان منتشر کردند الان حدود دو سه میلیون نفر بیکار داشته باشیم در نتیجه مجمع تشخیص نباید چهل و سه چهار نفر عضو داشته باشد، باید سه میلیون و چهل و چهار نفر عضو داشته باشد.»

طنزنویس اعتماد در انتهای این بخش اضافه کرده: محمدرضا باهنر هم از راه دور گفت: «اگر این تعبیر الهام درست باشد، الان خود آقای الهام باید عضو مجمع باشد، چرا که او عملا هیچ‌کاره است.» ما به باهنر تذکر آیین‌نامه‌یی دادیم که الهام، غلامحسین شون، گفته مجمع جای بیکاره‌هاست، هیچ‌کاره‌ها که بیکار هم نیستند. چرا؟ چون بیکار کسی است که کار داشته الان بیکار شده. ولی هیچ‌کاره کسی است که کاری نداشته، کاری هم ندارد بکند، کاری هم از دستش برنمی‌آید اما در کار دیگران دخالت می‌کند و در همه کارها نظر می‌دهد.

کارتون روز

کلید سوخته کار هادی حیدری در شرق

کلید سوخته کار هادی حیدری در شرق





:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: