موضوع ' وحدت' در بیداری اسلامی نمود عینی دارد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش جمعه شب ایرنا ، سید' محمد حسینی ' كه در آیین اختتامیه بیست و پنجمین كنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سخنرانی می كرد ، ضمن اشاره به بیداری اسلامی و سقوط چهار طاغوت گفت : حكام وابسته به غرب هرگز خواهان این نیستند كه امت اسلامی منسجم و یكدل باشند و در برابر غرب و صهیونیسم بایستند.

وی با بیان اینكه خوشبختانه شرایط در دنیا به نفع مسلمانان در حال رقم خوردن است، معمار كبیر انقلاب اسلامی را منادی وحدت قلمداد كرد و اضافه نمود: از ابتدای انقلاب اسلامی بحث وحدت به عنوان شعار محوری از سوی امام خمینی ( ره ) مطرح شد .ضمن اینكه در قانون اساسی نیز بر این موضوع تاكید شد كه این نشان از عزم و جدیت نظام ما به فاكتور مهم وحدت است.

همچنین در سند چشم‌انداز 20 ساله‌ نظام كه ترسیم‌ كننده مسیر كلی پیشرفت و سازندگی كشور است، یكی از ویژگی‌های آن، تاثیرگذاری بر انسجام اسلامی و منطقه‌ای بر اساس تعالیم اسلامی می باشد .

وزیر ارشاد در ادامه گفت : انسجام میان مسلمانان بسیار مهم بوده و این موضوع پراهمیت از جمله ماموریت‌هایی است كه بر عهده‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

حسینی افزود:یكی از افتخارات ما این بود كه امام (ره) ثابت كرد دین مایه‌ عزت، عظمت و سرافرازی یك ملت است و امروز مقام معظم رهبری ثابت كردند كه با مبانی می‌توان بر همه‌ چالش‌ها غلبه كرد و به دستاوردهای بزرگی رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه امام (ره) روحیه‌ شجاعت و مقاومت را در ملت‌ها زنده كردند، یادآور شد: امروز به بركت تاثیرگذاری اندیشه ایشان شاهد این روحیه در كشورهای اسلامی هستیم ، بطوریكه مسلمانان هر چه شهید می‌دهند، روحیه آنها مستحكم‌تر می‌شود.

حسینی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه گفت : مسلمانان می خواهند به جای حقارت ، سربلند باشند و ما امیدواریم این بیداری اسلامی سبب وحدت امت اسلامی شود.

وزیر ارشاد در پایان گفت : خوشبختانه تجربه گرانسنگ جمهوری اسلامی در 32 سال گذشته

باعث شد تا مسلمانان روحیه انسجام و شهامت خود را مضاعف كنند و در برابر طاغوت بایستند.

1592





:: برچسب‌ها: شیکاگو , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: