بازتاب گسترده رسانه های خارجی ازراهپیمایی باشكوه 22بهمن-بخش پایانی
نوشته شده توسط : abbuse

بگزارش گروه اخبار شب ایرنا،رسانه های مكتوب و دیداری و شنیداری جهان

در برابرخیل عظیم مردم در بزرگداشت انقلاب اسلامی و سخنان قاطعانه دكتر احمدی نژاد در اجتماع مردم پرشور در میدان آزادی ناگزیر به اذعان و ارائه گزارش های مشروحی شدند.

بخش دوم و پایانی گزارش رسانه های خارجی از حضور مسوولانه مردم در وفاداری نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی به این شرح است:

*گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی نیز از راهپیمایی باشكوه ملت قهرمان ایران چنین نوشت :

دهها هزار نفر در تظاهرات به مناسبت 33 ـ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان 'آزادی' تهران شركت كرده اند . این مطلب را خبرنگارخبرگزاری«ریانووستی» روز شنبه از پایتخت ایران گزارش داده است.

راهپمایی چندین هزار نفری بسوی میدان آزادی از صبح امروز شروع شد. مردم تصاویر آیت الله 'علی خامنه ای' رهبر دینی ایران و شعارهای 'مرگ بر آمریكا' و ' مرگ بر اسراییل' را در دست دارند.

در نظر است 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهور ایران به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی سخنرانی كرده و پاسخ احتمالی كشورخود را به تحریم های آمریكا و غرب اعلام كند.

این خبرگزاری در گزارش دیگری پس از راهپیمایی باشكوه مردم تهران نوشت :

'محمود احمدی نژاد' رییس جمهور ایران قول داد كشور وی بزودی موفقیت های جدید خود در زمینه هسته ای را اعلام كند.

محمود احمدی نژاد در جریان راهپیمایی امروز به مناسبت سی و سومین سالگرد وقوع انقلاب اسلامی در ایران گفت:' طی روزهای آینده دنیا شاهد رونمایی و افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ ایران اسلامی در زمینه هسته‌ای خواهد بود'.

ریانووستی در گزارش دیگری نوشت :

'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در سخنرانی خود در تظاهرات چندین هزار نفری تهران مناسبت 33 ـ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این كشور ، آمریكا و دیگر كشورهای غربی را به دست برداشتن از صحبت با تهران 'با زبان زور و تهدید'، احترام به حقوق ایران و بازگشت به پشت میز مذاكرات از جمله درباره مساله هسته ای ایران فرا خواند. این مطلب را خبرنگارخبرگزاری«ریانووستی» روز شنبه از پایتخت ایران گزارش داده است.

احمدی نژاد گفت:'آنها(غربی ها) امروز آمده‌اند و علیه ملت ایران بسیج شده‌اند و با لحن توهین و تهدید با ملت ایران صحبت می‌كنند. من به آنها نصحیت می‌كنم كه روش خود را اصلاح كنید، تاریخ را بخوانید و جغرافیا را مطالعه كنید و ملت ایران را بشناسید. سابقه و ظرفیت و قدرت او را مورد مطالعه قرار بدهید و بدانید با یك ملت بزرگ و تاریخ‌ساز طرف هستید'.

وی افزود:'امروز تمام دنیا فهمیده‌اند كه شما با پیشرفت ما مخالف هستید و موضوع هسته‌یی بهانه است. موضوعات دیگر بهانه است، آنها صحبت از مذاكره می‌كنند، بسیار خب، ما همواره آماده مذاكره بوده‌ایم، البته در چارچوب عدالت و احترام'.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود گفت:': شمایید كه هر روز بهانه می‌آورید و دور هم جمع می‌شوید و قطعنامه صادر می‌كنید. به صراحت می‌گویم كه اگر با زبان زور و توهین با ملت ایران سخن بگویید، بدانید كه ملت ایران هرگز در برابر شما تسلیم نخواهد شد،‌ تنها راه شما پایبندی به عدالت و احترام به حقوق ملت ایران و بازگشت به میز مذاكره است و تلاش برای همكاری، و هر راه دیگری جز به شكست‌های بیشتر برای شما منتهی نمی‌شود'.

احمدی‌نژاد خطاب به آمریكا اظهار داشت: 'من به شما نصحیت می‌كنم كه دست از دخالت در منطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی بردارید'.

یادآور می شود آمریكا و برخی از دیگر كشورهای غربی معتقدند كه ایران تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ایرانی نیز با رد این اتهامات بارها اعلام كرده اند كه برنامه هسته ای این كشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است.

تعدادی از كشورها و سازمان های بین المللی قطعنامه های گوناگونی را در رابطه با مساله ایران صادر كرده و خواستار تامین شفافیت كامل برنامه هسته ای ایران و اثبات ماهیت صرفا صلح آمیز آن هستند.

وزیران امور خارجه 27 كشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه 23 ژانویه در اجلاس خود در بروكسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به كشورهای اروپایی را تحریم كنند. در نظر است كشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اول ژوئیه سال 2012 واردات نفت خود از ایران را بطور كامل متوقف كنند.

اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم نفتی و اعمال تحریم های مالی علیه بانك مركزی ایران همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ایران را برقرار كرده است. این تحریم ها بخاطر آن اعمال می شود كه به عقیده اتحادیه اروپا، ایران تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته ای این كشور را بطور كامل اجرا نمی كند.همچنین 'باراك اوباما' رییس جمهور آمریكا روز 6 فوریه فرمان گسترش تحریم ها علیه مقامات ایران و بانك مركزی جمهوری اسلامی را امضا كرده است.

*خبرگزاری رویترز نیز روز شنبه در بازتاب راهپیمایی باشكوه 22 بهمن مردم سرافراز ایران اسلامی طی گزارشی از تهران سخنان دكتر احمدی نژاد رییس جمهور را در این مراسم را بازتاب داد و نوشت:رییس جمهور ایران روز شنبه گفت: جمهوری اسلامی كه هدف تحریم های سخت كشورهای غربی قرار گرفته است، بزودی خبر پیشرفتهایی را در برنامه هسته ایش اعلام خواهد كرد.

رویترز در ادامه نوشت : احمدی نژاد در مراسم سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران كه منجر به سرنگونی حكومت شاه مورد حمایت آمریكا شد، سخنرانی كرد.

احمدی نژاد به جمعیتی كه در میدان آزادی اجتماع كرده بودند در سخنرانی كه بطور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش می شد؛ گفت: در روزهای آینده جهان شاهد اعلام موفقیت های بسیار مهم هسته ای خواهد بود.

راهپیمایان كه پرچمهای ایران و تصاویر رهبرعالی ایران آیت الله علی خامنه ای را با خود حمل می كردند شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ براسراییل سر می دادند.

اسماعیل هنیه رییس دولت اسلامگرای حماس در نوار غزه نیز در این مراسم حضور داشت.

احمدی نژاد در باره چگونگی پیشرفت فعالیت هسته ای ایران كه تهران می گوید فقط اهداف صلح آمیز دارد، توضیح نداد.

احمدی نژاد گفت: صراحتا می گویم اگر شما(غربی ها) به استفاده از زبان زور و تهدید ادامه دهید، ملت ما هرگز در برابر فشار شما تسلیم نخواهند شد.

احمدی نژاد با منعكس كردن موضع رسمی ایران گفت: از برگزاری گفت و گوهای جدید هسته ای استقبال می كند. آخرین دور این گفت وگوها سال گذشته با رد توقف فعالیت های غنی سازی اورانیوم توسط ایران با شكست مواجه شد.

احمدی نژاد با ذكر این موضوع كه ملت ایران حتی ذره ای از مسیر اهداف خود عقب نشینی نخواهند كرد، گفت: آنها (كشورهای غربی) خواهان مذاكره اند، این به نفع ماست، ما همیشه اعلام كرده ایم آماده گفت و گو در چارچوب عدالت و احترام متقابل هستیم.

احمدی نژاد می گوید اقتصاد ایران شكوفا شده است و برای اثبات ادعای خود آمار و ارقامی را اعلام می كند، منتقدان در گذشته دولت را به ارایه و اعلام آمار اقتصادی جعلی متهم كردند.

احمدی نژاد گفت: ما افزون بر 30 میلیارد دلار را برای روزهای مبادا ذخیره كرده ایم، صادرات غیرنفتی ما تا ماه مارس به 43 میلیارد دلار خواهد رسید و واردات ایران در 10 ماه گذشته 5 درصد كاهش داشته است و این موارد در پی اصلاحات صورت گرفته توسط دولت با حذف یارانه سنگین(هدفمندی یارانه ها) كالاهای اساسی همچون مواد غذایی و سوخت از سال 2010 میلادی، بدست آمده است و میلیاردها دلار نیز از طریق قطع واردات بنزین صرفه جویی و ذخیره كردیم.

احمدی نژاد افزود: ما وارد كننده بنزین بودیم ولی حالا از جمله صادركنندگان اصلی سوخت و مشتقات نفتی هستیم.

دیگر رسانه های بین المللی خارجی نیز به راهپیمایی باشكوه مردم ایران در 22 بهمن توجه نشان دادند.

**1532**





:: برچسب‌ها: سیاه , فیلم , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: