فرانسویان 'روزهای بدون تلفن همراه' را برگزار می كنند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری فرانسه، فرانسویان از امروز (دوشنبه) كه 'سن گاستون' (Saint-Gaston) نامگذاری شده است برای دوازدهمین بار این روش نمادین را می آزمایند و به مدت سه روز تلاش خواهند كرد تا استفاده از تلفن همراه را كنار بگذارند.

'فیل مارسو' (Phil Marso) كه در سال 2004 میلادی به دلیل انتشار كتابی به زبان رایج در پیامك شناخته شد، بنیانگذار این روز است كه از سال 2001 تاكنون در فرانسه برای اجرای آن فراخوان منتشر می شود.

وی در پاسخ به برخی مخالفان این ابتكار، هدف اصلی این اقدام را تامل در مورد كاربرد تلفن همراه در باره موضوعی مشخص عنوان كرد كه امسال بطور مثال موضوع 'كار' برای آن در نظر گرفته شده است.

مارسو در دوزادهمین فراخوان روز بدون تلفن همراه نوشته است: این وسیله به تدریج زندگی خصوصی ما را تحت تاثیر قرار داده و بدتر آنكه مرز میان زمان كار و زمانی كه باید به نزدیكان خود اختصاص دهیم از میان رفته است. زمانی برای پرداختن به خویش وجود ندارد. همه ی زمان های ما به ایمیل و پیامك های كاری اختصاص می یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری كرده است كه اتحادیه های كاركنان و حقوق بگیران راه حلی برای این مشكل بیاندیشند تا دست كم، كارمندان در تعطیلات از سوی رییسان فراخوانده نشوند.

با توجه به افزایش دسترسی به انواع خدمات اینترنتی و الكترونیكی با سرعت و كیفیت بالا از طریق تلفن همراه، این روزها در كشورهای غربی اغلب می توان افرادی را دید كه در رفت و آمدهای شهری و در محیط های كاری به جای توجه به واقعیتهای اطراف به تلفن همراه خود خیره شده اند.

این موضوع كه رفته رفته در آثار هنری نیز جلوه هایی از واكنش نقادانه به آن ظهور می كند از دید روان شناسان اجتماعی به نوعی گسستگی خانوادگی و انزوای اجتماعی همراه با عوارض بیماری زای روانی و جسمی در جامعه غرب دامن زده و به دغدغه امروز پژوهشگران این كشورها از جمله فرانسه تبدیل شده است.

اروپام.**صویر.**9053**1740





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: