مردم جنوب غرب فرانسه با تخم مرغ از ساركوزی استقبال كردند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش پایگاه خبری شبكه 'الجزیره'، بلافاصله پس از ورود ساركوزی به مركز شهر 'بایون' در منطقه 'باسك' فرانسه صدها نفر از جدایی طلبان و مخالفان با پرتاب تخم مرغ و سر دادن شعارهای 'ساركوزی رئیس جمهور پولدارها' و ' ساركوزی راهت را بكش وبرو' خشم خود را نسبت به حضور وی ابراز كردند.

بر اساس این گزارش، ساركوزی كه برای انتخاب مجدد خود در انتخابات ماه آوریل آینده تلاش می كند با سختی زیادی توانست راه خود را در خیابان های باریك مركز شهرتاریخی بایون برای رسیدن به محل برگزاری سخنرانی انتخاباتی خود باز كند.

پس از ورود ساركوزی به محل سخنرانی ، فعالان فرانسوی كه در محل تجمع كرده بودند به سمت وی تخم مرغ پرتاب كردند و وی با اقدامات امنیتی پلیس به سختی توانست پس از یك ساعت از آن مكان خارج شود.

ساركوزی اقدام فعالان باسكی را 'خشونت مشتی اقلیت و رفتاری نابخشودنی' توصیف كرد و تلاش نمود تا مسئولیت این حادثه را متوجه 'فرنسوا هولاند' رقیب انتخاباتی خود از حزب سوسیالیست نماید.

این در حالی است كه به گزارش خبرگزاری فرانسه طرفداران هولاند در این تجمع شركت نكرده بودند.

هولاند كاندیدای سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری اخیرا ساركوزی را به برپایی نظامی در خدمت منافع سیاسی پلیس وقوه قضاییه متهم نمود وتاكید كرد كه كارمندان بلند پایه مرتبط با این نظام در صورت انتخاب رئیس جمهوری غیر از ساركوزی مجبور خواهند شد جای خود را به افراد دیگری بدهند.

مترجمام*1049**





:: برچسب‌ها: سقوط , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: