پخش دو مجموعه طنز شبانه از یك شبكه سیما توجیه ندارد
نوشته شده توسط : abbuse

'محمدرضا لطفی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: وقتی چندی پیش نمایش مجموعه های 'تا ثریا'،'شیدایی' و 'پنجره' حاوی مضامین ملودرام و غم انگیز اجتماعی به صورت همزمان از شبكه های تلویزیون، با انتقاد و واكنش مسوولان صداوسیما روبه رو شد،به نظر می رسد برنامه سازان این رسانه در حال تلافی شرایط گذشته هستند.

وی ادامه داد:به نظرمی رسد صداوسیما باید یك رویكرد منسجم وبرنامه ریزی مشخصی برای پخش مجموعه های تلویزیونی پیش گیرد كه با تراكم موضوع های یكسان روبه رو نشود.

این منتقد سینما و تلویزیون همچنین درباره مجموعه 'نقطه سرخط ' گفت:سعید آقاخانی كه بازیگر موفقی در زمینه طنز است و استعداد خوبی هم دارد،متاسفانه خیلی زود به ورطه تكرار افتاده و در این كار نیز هیچ نكته نو و خلاقانه ای عرضه نكرده است.

لطفی توضیح داد: معتقدم 'نقطه سرخط' در ادامه كارهای قبلی آقاخانی است.حتی مشاهده كلیپ تبلیغاتی این مجموعه نیز یادآور ریتم و نماهای مجموعه قبلی وی با عنوان 'راه در رو' است.

به گفته این نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون،وقتی بازیگر،كارگردان،نویسنده و تهیه كننده این مجموعه،عوامل مجموعه های قبلی باشد به طور قطع نباید انتظار كار جدیدی داشت.

لطفی درباره فیلمنامه مجموعه نقطه سرخط گفت: برای 'مصطفی كیایی' كه به عنوان بهترین فیلمنامه نویس جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین شد،حیف است كه كارهایی از این دست انجام دهد.چرا كه فیلمنامه 'بعد از ظهر سگی سگی' و 'ضد گلوله' بسیار آثار موفقی بودند.

وی همچنین مجموعه تلویزیونی'خانه اجاره ای' به كارگردانی رامین ناصر نصیر را بسیار ضعیف دانست و گفت:هیچ عنصری از كارگردانی دراین اثر دیده نمی شود و این كار فاقد قصه منسجم و جذابی است. معتقدم این كار یكی از ضعیف ترین مجموعه های طنز تلویزیون در سال 90 محسوب می شود.

'نقطه سرخط' هر شب بجز پنجشنبه ها ساعت 20 و 45 دقیقه از شبكه سه سیما پخش می شود. این مجموعه ساخته 'سعید آقاخانی' بوده و داستان مردی است كه نمی‌خواهد قبول كند بازنشستگی پایان دوران فعالیت اوست.

حمید لولایی،افسانه ناصری ، اشكان اشتیاق،اصغر حیدری، كریم قربانی، مرجانه گلچین و مونا بیگی بازیگران این مجموعه هستند.

نگارش فیلمنامه این سریال برعهده مصطفی كیایی و سعید جلالی بوده و 'نقطه سر خط' در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبكه سه تولید شده است.

'خانه اجاره‌ای' نیز عنوان سریال دیگری است به كارگردانی رامین ناصرنصیر كه تركیبی از معضلات اجتماعی و مسایل مبتلابه خانواده را دستمایه كار خود قرار داده است.

مهران غفوریان، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، نصراله رادش ،سینا رازانی و شهین تسلیمی در این مجموعه ایفای نقش كردند.

مجموعه 'خانه اجاره‌ای' هر شب ساعت 23 روی آنتن شبكه سه می رود.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
یه منتظر در تاریخ : 1390/12/13/6 - - گفته است :
سلام
شما وبت خوبه
خودت هم حتما خوبی
چون خدا که بنده بد نداره
منو لینک کن

/weblog/file/img/m.jpg
یه منتظر در تاریخ : 1390/12/13/6 - - گفته است :
سلام
شما وبت خوبه
خودت هم حتما خوبی
چون خدا که بنده بد نداره
منو لینک کن


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: