كمیته امداد300 هزار فرصت شغلی برای خانواده های محروم ایجاد كرده است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،'حسین انواری' در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران افزود:‌ همچنین در طی سال های گذشته 70 هزار نفراز دختران تحت پوشش نیز با حمایت های كمیته امداد امام خمینی (ره) راهی خانه بخت شدند.

وی افزود :از زمان آغاز فعالیت این نهاد تاكنون، كمیته امداد امام تلاش كرده تا تسهیلات مورد نیاز برای آغاز یك زندگی جدید در اختیار دختران تحت پوشش خود قراردهد.

سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به سالگرد تاسیس این نهاد در 14 اسفند ماه، اظهار داشت: این روز در تقویم ملی كشور به عنوان روز احسان و نیكوكاری ثبت شده است.

وی با بیان اینكه كمیته امداد امام (ره)، یك نهاد كارآفرین، الگوساز و پاسخگو است، گفت: این نهاد فرهنگی با دستان پربركت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) راه اندازی شد.

وی این كمیته را موجب تقویت تعاون اجتماعی در كشور دانست و افزود: با گذشت 33 سال از فعالیت این مركز، امروز شاهد ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، ایثار وهمدردی عمومی هستیم.

'حسین انواری' همچنین در تشریح عملكرد كمیته امداد امام (ره) افزود: این مركزهمچنین در دو سال اخیر، خدمات فرهنگی خود را در 100 واحد خوابگاهی و كانون های پرورش فكری ارایه كرده است.

وی با اشاره به بهره مندی 110 هزار نفراز مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام (ره) از بیمه های اجتماعی، گفت: اكنون 600 هزار نفر به عنوانی حامی از 250 هزار یتیم در این مركز حمایت می كنند.

سرپرست كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این كار بسیارارزشمند است و هر یك از این حامیان، بخشی از هزینه های این افراد را تقبل كرده اند.

انواری افزود: در سال جاری، 12 هزار نفر از دانش آموزان تحت حمایت كمیته امداد امام (ره) در كنكور سراسری به دانشگاه راه پیدا كردند كه از این تعداد ،‌500 هزار نفر حائز رتبه های اول و سوم شدند.

وی گفت: امسال، 25 هزار نفر از دانشجویان فارغ التحصیل تحت پوشش نیز از فرصت های شغلی و بسترهای اشتغال ایجاد شده از سوی كمیته امداد امام (ره) بهره مند شدند.

سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) در موردحمایت های صورت گرفته برای دختران بازمانده از تحصیل در روستا های كشور نیز گفت: آموزش های مهارت آموزی برای این افراد در حال برگزاری است.

انواری با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 700 هزار دانش آموز، ادامه داد: دوره های مهارت آموزی همچنین برای دانش آموزان تحت حمایت این مركز از دوران مدرسه به منظور آشنایی با مشاغل و شكوفایی و ابتكار و استعدادهایشان برگزار می شود.

وی با اشاره به ساخت 70 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی ویژه مددجویان در دو سال اخیر گفت: كمیته امداد امام (ره) در حقیقت، یك خانه امن برای انسان های شریفی است كه درآستانه آسیب قرار گرفته اند.

وی افزود:این افراد نمی توانند از استعدادهای خود بهره مند شوند و به همین دلیل این مركز با ارایه خدمات مطلوب معیشتی و رفاهی، مرهمی بر دل هایی است كه قدرت دفاع از حقوق خود را ندارند.

سرپرست كمیته امداد، ترویج مهرورزی، همدلی و همبستگی را از دیگر ویژگی های كمیته امداد امام خمینی (ره) بیان كرد و ادامه داد: خدماتی كه از سوی این نهاد به افراد تحت پوشش ارایه می شود در جامعه وحدت آفرین بوده است.

انواری با بیان اینكه امسال، 330 هزار نفر از افراد تحت حمایت این مركز از تسهیلات وام قرض الحسنه در كشور استفاده كردند، گفت: امسال، جشن خودكفایی 80 هزار نفر از خانواده هایی كه از سه سال قبل وارد چرخه اشتغال شدند،برگزار شد.

وی سلامت و توانمند سازی خانواده های تحت حمایت كمیته امداد امام (ره) را از مهمترین رویكردهای این مركز عنوان كرد و ادامه داد: افراد خودكفا، می توانند با تكیه بر استعداد و توان خود و كسب درآمد، زندگی شان را اداره كنند.

سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: كمیته امداد امام (ره) اكنون بیش از یك میلیون زن سرپرست خانوار كه همسر خود را به علت طلاق یا فوت از دست داده اند و 500 هزار فرد بیمار، معلول و از كارافتاده را تحت حمایت خود قرار داده است.

انواری ادامه داد: همچنین یك میلیون و 500 هزارسالمند نیزاز خدمات مختلف این مركز بهره مند می شوند.

وی در مورد برگزاری جشن نیكوكاری نیز گفت: جشن ملی نیكوكاری امسال با همكاری بسیج و صدا و سیما در 15 هزار پایگاه مردمی در سراسر كشور برگزار شد.

وی اظهار داشت: امروز هم از ظرفیت پایگاه های سیاسی و عبادی در سطح كشور استفاده شده و مردم می توانند هدایا و كمك های خود را به پایگاه های دایر شده درمصلی های نمازجمعه تحویل دهند.

سرپرست كمیته امداد در بخش دیگری ازسخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران در مورد حضور مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: 12 اسفند ماه امسال،‌یادآور عظمت ملت ایران است.

انواری با بیان اینكه همه اقدامات نظام جمهوری اسلامی با انتخاب مردم قابل تحقق است،افزود:در نظام مردم سالاری دینی، عزت و كرامت مردم، یك اصل خدشه ناپذیر است.

وی افزود: حركت غرور آفرین و بالنده مردم ایران در پای صندوق های رای،‌چشم جهانیان را خیره كرده است.

سرپرست كمیته امداد با بیان اینكه نظام جمهوری اسلامی،همواره مورد تهاجم بوده است، گفت: دشمن تلاش می كند تا با حربه های اقتصادی، فرهنگ و هویت ملت را مخدوش كرده و از لحاظ اقتصادی كشور را به عقب بازگرداند.

انواری افزود: اما دشمنان باید بدانند كه نظام جمهوری اسلامی به دلیل حضور مردم ،‌دارای استحكام و اقتدار بوده و اصلی ترین سرمایه ایران،‌شور و شوق ملت در صحنه است.

اجتمام**9134 **1580





:: برچسب‌ها: ایتالیا , ماکرو , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: