تبرئه پزشکی که به 'معاینه بکارت' زنان بازداشتی در مصر متهم بود
نوشته شده توسط : abbuse

احمد عادل پس از صدور حکم برائتش در دادگاه، در جمع خبرنگاران حاضر شد

به گزارش رسانه‌های دولتی مصر، دادگاهی نظامی در این کشور، حکم به برائت پزشک مردی داده است که متهم شده بود زنان معترض زندانی را مورد "معاینه بکارت" قرار داده است.

خبرگزاری رسمی مصر (منا) گزارش داده است که قاضی دادگاه به دلیل یافتن تناقضاتی در اظهارات شاهدان پرونده، دکتر احمد عادل را تبرئه کرده است.

پرونده قضایی مربوط به این اتهامات پس از آن تشکیل شد که سمیرا ابراهیم، یک زن مصری، گفت که بعد از آن که در جریان اعتراضات سال گذشته در مصر بازداشت شد، نظامیان او را مجبور کرده‌اند مورد معاینه بکارت قرار بگیرد.

جان لاین، خبرنگار بی‌بی‌سی در قاهره می‌گوید که معترضان به حکم تبرئه این پزشک مصری، در حال تجمع برای اعتراض هستند.

بعد از آن که خانم ابراهیم و چند زن دیگر درباره نوع برخورد با آنها پس از بازداشت در جریان اعتراضات در میدان تحریر قاهره در ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی، لب به سخن گشودند، اعتراضات شدیدی در مصر شکل گرفت.

تجمعات میدان تحریر که این زنان در جریان آن بازداشت شده بودند، چند هفته بعد از سرنگونی حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر، برگزار می‌شد.

این زنان گفتند که ارتشیان مصر آنها را وادار کرده‌اند تا در زمانی که در بازداشت بودند، توسط یک پزشک مرد مورد معاینه بکارت قرار بگیرند و این معاینه گاه برای ۵ دقیقه طول کشیده است.

مقامات ارتش مصر در ابتدا انجام چنین معاینه‌هایی را تکذیب کردند، ولی یک افسر ارشد که نامش فاش نشد، بعدا تایید کرد که چنین اقداماتی انجام شده است.

خانم ابراهیم برای آن که از وقوع اتفاق مشابهی در آینده جلوگیری شود، پرونده‌ای حقوقی در این باره تشکیل داد و در نهایت، در ماه دسامبر گذشته دادگاهی در قاهره حکم داد که انجام چنین معاینه‌هایی غیرقانونی بوده است.

خانم ابراهیم می گوید شاهدانی که امیدوار بود در دفاع از او در دادگاه روز یکشنبه ۱۱ مارس، حاضر شوند، در آخرین لحظه، نظر خود را درباره کل ماجرا تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری منا، قاضی دادگاه گفت که حکم تبرئه احمد عادل را "بر اساس آنچه که در اسناد به اثبات رسیده و با مراجعه به وجدان خود" صادر کرده است.

او اضافه کرد که برای صدور این حکم "تحت هیچ فشاری" نبوده است.





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: