سیستم پایش گر لحظه ای تصفیه خانه فاضلاب شركت ایران خودرو دیزل راه اندازی شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ،در مراسم افتتاحیه این سیستم محمدجواد محمدی زاده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : اگرچه برخی كارخانه ها هنوز به شرایط مطلوبی نرسیده اند اما در مجموع مسیر خودرو سازی كشور در رفع معضلات آلایندگی را كامل ارزیابی می كنم.

وی با بیان اینكه این سیستم پس از مدتها كار در مراحل آزمایشی امروز به بهره برداری رسید اظهار داشت : سیستم پایش لحظه ای برای كارخانه ایران خودرو دیزل ضروری است زیرا این كارخانه دارای فعالیت های آلایندگی است .

محمدی زاده افزود : در فرآیند خودرو سازی عملیات رنگ پاشی وجود دارد كه از حجم آلایندگی بالایی برخوردار است .همچنین عملیات كار با فلزات و مراحل شست و شو آلودگی زیادی ایجاد می كند.

به گفته وی از طرفی تعداد كاركنان این شركت قابل توجه است و موجب می شود حدود 1000 متر مكعب در روز فاضلاب تولید شود .

محمدی زاده اظهار داشت : این فاضلاب باز چرخانی می شود و از آن برای برای آبیاری فضای سبز و مزارع استفاده خواهد شد.

وی افزود: این اقدامات در كنار سایر كارهای زیست محیطی كه در كناراین كارخانه انجام شده اقدامات بسیار خوبی است و چندین بار مورد تشویق سازمان محیط زیست گرفته است .

محمدی زاده همچنین در مورد وضعیت فضای سبز كارخانه ایران خودرو دیزل اظهار داشت : امروز به صورت نمادین یك درخت در فضای عمومی كارخانه كاشته شد به امید اینكه فضای سبز كارخانه به وضعیت مناسبی برسد .

وی اظهار داشت : حدود 25 درصد از فضای این كارخانه در شهرستان اسلامشهر قرار گرفته و امروز نیز در زیر دكل های برق كه نباید كاربری دیگری غیر از فضای سبز داشته باشد فضایی به مساحت 4 هكتار برای ایجاد فضای سبز اختصاص یافت .

محمدی زاده همچنین ابراز امیدواری كرد در سال آینده به ازای هر خودرویی كه در كارخانه ها تولید و وارد بازار می شود بیش از یك درخت به فضای سبز تهران و سایر شهرهای كشور اضاقه شود .

معاون رییس جمهور در مورد وضعیت خورو سازان در كشور گفت : برخی از خورو سازان در كشور به عنوان صنایع سبز شناخته شدند .

وی افزود: فعالیت شركت سایپا ، ایران خودرو دیزل ، و گروه خودرو سازی بهمن و صنایع خودروسازی شهرستانها را نشان دهنده توجه این صنایع به مسایل زیست محیطی است .

محمدی زاده افزود : در حال حاضر الزام رعایت استاندارد یورو 4 برای خودرو سازان را اجباری كرده ایم كه تا پاپان سال 91 تمام شركت های خودروسازی آن را اجرا خواهند كرد .

به گفته وی پس از دو سال از اجرای استاندارد یورو 4 باید آلایندگی خودرو ها با استانداردهای روز دنیا مطابقت كنند و استاندارد یورو 5 به عنوان الزام زیست محیطی برای خودرو ها در نظر گرفته شود .

علمی **9014**1544





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: