وزارت امورخارجه از آمادگی برگزاری نشست های اكو در خراسان رضوی خبرداد
نوشته شده توسط : abbuse

'علی محمد موسوی' روز چهارشنبه در جریان برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی كشورهای عضو اكو در مشهد گفت: صنعت چاپ این استان در كشور پیشرو و شاخص است و به همین سبب فرآیند برگزاری این نمایشگاه را در مشهد تسهیل كردیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خراسان رضوی آمادگی داریم در سایر حوزه هایی كه این استان توانمندی و استعداد لازم را دارد با استفاده از ظرفیت ها روند برگزاری برنامه های مشترك با كشورهای عضو اكو را با محوریت این استان فراهم كنیم.

وی از جمله این حوزه ها را توریسم و توریسم درمانی عنوان كرد و افزود: در صورت موافقت و آمادگی استان می توان برنامه هایی را در این حوزه های تخصصی به صورت منطقه ای برگزار كرد.

وی با اشاره به تبدیل روابط كشورها از بین المللی گرایی به منطقه گرایی، گفت: امروز كشورهای منطقه متوجه شده اند كه منافع اقتصادی خود را باید در اطراف و میان همسایگان خود جستجو كنند.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: صنعت چاپ در جمهوری اسلامی ایران بویژه استان خراسان رضوی از رشد و توسعه قابل توجهی برخوردار است.

'محمود صلاحی' افزود: با توجه به اینكه یكی از جنبه های انقلاب

ما رویكرد فرهنگی است، توجه به این حوزه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است.

وی با بیان اینكه سیاست ما توسعه مناسبات و مراودات منطقی و مسالمت آمیز با همه كشورهای دنیا است، اظهار داشت: توسعه روابط با كشورهای مسلمان منطقه و عضو اكو در اولویت است.

صلاحی گفت: تحقق این امر باعث انتقال تجربه و هم افزایی در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان در زمینه های اقتصادی، علمی و فرهنگی افزود: قرار گرفتن خراسان رضوی در شاهراه ارتباطی آسیای میانه موقعیت راهبردی برای مبادلات منطقه ای به وجود آورده است.

صلاحی با بیان اینكه از ابتدای امسال تاكنون هفت نمایشگاه خارجی در مشهد برگزار شده، گفت: اعزام چهار هیات تجاری از استان به كشورهای همسایه، پذیرش پنج هیات تجاری خارجی و برگزاری چند نمایشگاه از توانمندی ها و دستاوردهای خراسان رضوی در كشورهای همسایه در سال آینده از برنامه های اجرا شده و در حال اجرای مسوولان استان است.

نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی كشورهای عضو اكو امروز با حضور 70 شركت كننده از هفت كشور منطقه شامل ایران، پاكستان، افغانستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبكستان و تركمنستان به مدت سه روز آغاز شده است.

این نمایشگاه در سه هزار متر مربع وسعت برپا شده كه 20 درصد از شركت كنندگان در حوزه صنعت چاپ، 24 درصد در بخش بسته بندی، 27 درصد اتحادیه ها، انجمن ها و نشریات تخصصی، 29 درصد هم تبلیغات، مواد اولیه، چاپ و بسته بندی هستند. /2

2713 /664/330





:: برچسب‌ها: برلین , جشن تولد , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: