آمریكا به كمك های مالی خود به مصر ادامه می دهد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی بی بی سی، دولت آمریكا به روند اعطای كمك یك و نیم میلیارد دلاری سالانه خود به مصر ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، منابعی در كنگره آمریكا اعلام كردند این كشور به زودی كمك مالی مصوب یك و نیم میلیارد دلاری را به رغم نگرانی هایی درباره تضعیف دموكراسی در مصر در اختیار قاهره قرار خواهد داد.

این منابع كه نامی از آنان برده نشده، تاكید كردند هیلاری كلینتون وزیر خارجه آمریكا بر استفاده از حق قانونی خود در اصلاح شروط كنگره برای اعطای كمك مالی به مصر تاكید كرده بود.

انتشار گزارشی از سوی وزارت خارجه آمریكا درباره پایبندی مصر به پیشرفت دموكراسی در این كشور از مهم ترین شروط كنگره بود.

ارائه كمك های مالی آمریكا به مصر پس از توافقنامه صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی در سال 1979 آغاز شد و سه دهه پس از ترور انور سادات رئیس جمهور سابق مصر ادامه دارد. به رغم بروز چندین بی ثباتی در روابط مصر و آمریكا در دوران حسنی مبارك جانشین سادات، ولی ارائه این كمك های مالی از سوی آمریكا به قاهره ادامه داشت.

این درحالی است كه اقدام اخیر مصر در جلوگیری كردن از خروج اتباع آمریكایی از مصر، بزرگ ترین بحران در روابط واشنگتن و قاهره ایجاد كرد.

دولت مصر تاكید كرد دستگاه قضایی این كشور باید در این زمینه تصمیم گیری كند. اخیرا دستگاه های قضایی مصر بیش از چهل تبعه مصری و آمریكایی را به دلیل اتهام دریافت كمك های خارجی غیرقانونی بازداشت و محاكمه كردند. پس از این بحران شمار زیادی از سیاستمداران ارشد آمریكا خواهان قطع كمك های مالی این كشور به مصر شدند. به ویژه آن كه كنگره آمریكا چند سال پیش از وزارت خارجه این كشور خواسته بود شرط اعطای كمك مالی سالانه به مصر بر اساس پیشرفت دموكراسی در این كشور باشد.

دستگاه قضایی مصر در نهایت ممنوع السفر بودن فعالان آمریكایی در مصر را لغو كرد.

هیلاری كلینتون وزیر خارجه آمریكا بر حق خود در معلق كردن این شرط كنگره اصرار دارد تا روند كمك های مالی آمریكا به مصر ادامه داشته باشد.

**2351** 3404





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: