نوشته شده توسط : abbuse
حمص

ساکنان حمص پرتاب بدون وقفه خمپاره را عامل اصلی کشته و زخمی شدن غیرنظامیان گزارش کرده اند

در حالیکه حملات ارتش سوریه و آتشباری به نقاط مسکونی شهر حمص شدت گرفته، چین از تصمیم به وتوی قطعنامه شورای امنیت برای حل بحران سیاسی در سوریه دفاع کرده است.

روز دوشنبه، ۱۷ بهمن (۶ فوریه)، خبرگزاری های بین المللی گزارش کردند که حملات سنگین واحدهای ارتش سوریه به نقاط مسکونی شهر حمص، از مراکز اصلی مخالفت با حکومت سوریه، به شدت ادامه دارد و به خصوص این نقاط در فواصل زمانی کوتاه هدف اصابت گلوله خمپاره قرار می گیرند.

برخی از ساکنان حمص گفته اند که واحدهای توپخانه ارتش سوریه در حوالی شهر مستقر شده اند که این نگرانی را در پی آورده که ممکن است ارتش این کشور در صدد باشد این شهر را هدف آتشباری سنگین تر قرار دهد.

به گزارش گروه ناظران حقوق بشر سوریه، عملیات ارتش علیه معترضان طی چند روز اخیر چند صد کشته برجای گذاشته و تنها در طول روز یکشنبه، حدود سی نفر جان خود را از دست داده و شمار نامعلومی زخمی شده اند.

شرایط به خصوص در شهر حمص، که زیر آتش سنگین واحدهای نظامی و تک تیراندازان ارتش قرار دارد، بحرانی توصیف شده و ساکنان شهر گفته اند که از بیم حمله نفرات ارتش، شبانه به دفن اجساد قربانیان این حملات مبادرت می کنند.

ساکنان حمص از کمبود امکانات رسیدگی به زخمی ها خبر داده و گفته اند که معدود بیمارستان هایی که مخالفان قادر به استفاده از آنها هستند با کمبود دارو مواجه هستند و کادر درمانی نیز توانایی رسیدگی به شمار قابل توجه زخمی ها را ندارد.

به گفته آنان، بسیاری از قربانیان این حملات کودکانی هستند که در اثر اصابت ترکش خمپاره جان خود را از دست داده و یا به شدت زخمی شده اند.

برخی گزارش ها از تلفات سنگین افراد ارتش سوریه در نتیجه مقاومت مسلحانه نفرات "ارتش آزاد سوریه" نیز حکایت داشته است.

ارتش آزاد سوریه عمدتا از نظامیانی تشکیل یافته که در مخالفت با عملیات ارتش دولتی علیه معترضان، از خدمت فرار کرده و هدف خود را حفاظت از غیرنظامیان در برابر نیروهای مسلح حکومت اعلام داشته اند.

گروه های مدافع حقوق بشر گفته اند که طی یازده ماهی که از آغاز اعتراضات در سوریه می گذرد، تا کنون بیش از هفت هزار نفر از مردم این کشور به دست نیروهای امنیتی کشته شده اند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه ژانویه، شمار کشته شدگان را پنجهزار و چهارصد نفر گزارش کرد اما از آن زمان به بعد، به دلیل دشواری در تایید شمار تلفات، از انتشار ارقام جدید خودداری ورزیده است.

شورای امنیت

قطعنامه شورای امنیت شامل کناره گیری اسد به منظور تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات آزاد بود

در مقابل، دولت سوریه گفته است که در این مدت حدود دو هزار تن از نظامیان و ماموران امنیتی "به دست دسته های مسلح و تروریست ها" کشته شده اند.

دولت سوریه کشورها و گروه های تندرو خارجی را مسئول اعتراضات یازده ماهه اخیر دانسته و گفته است که عملیات ارتش این کشور علیه معترضان صورت نمی گیرد بلکه هدف از آن، مقابله با گروه های مسلحی است که هم مردم و هم نیروهای امنیتی را هدف حمله قرار می دهند.

بحران سیاسی در سوریه از ماه مارس و با برگزاری تجمع هایی برای درخواست از بشار اسد، رئیس جمهوری، برای اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد در تشکیلات حکومتی آغاز شد.

در آن زمان، برخی از مخالفان و همچنین شماری از کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، از آقای اسد به عنوان یک رهبر اصلاح طلب یاد می کردند و انتظار داشتند وی روند اصلاحات سیاسی و استقرار دموکراسی در سوریه را آغاز کند اما با اعزام واحدهای ارتش برای برخورد با معترضان، شعارهای تظاهرکنندگان به تدریج به برکناری رئیس جمهوری و سقوط حکومت کنونی تغییر یافته است.

مخالفت با قطعنامه شورای امنیت و موقعیت روسیه و چین

روز شنبه، پیش نویس قطعنامه مورد نظر اتحادیه عرب برای خاتمه داده به بحران سیاسی سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شد و از میان پانزده عضو شورا، دو کشور چین و روسیه، که دارای حق وتو هستند، به این قطعنامه رای منفی دادند.

در پیش نویس این قطعنامه، که از حمایت کشورهای غربی و سایر اعضای شورا برخوردار بود، از بشار اسد خواسته شده بود تا اختیارات خود را به معاون رئیس جمهوری تفویض کند تا به این ترتیب، زمینه تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور فراهم شود.

روسیه و چین شرط کنار رفتن بشار اسد و برگزاری انتخابات توسط دولت وحدت ملی را به منزله تلاش برای تغییر رژیم در سوریه عنوان کردند و گفتند که این قطعنامه حاوی محکومیت عملیات مخالفان حکومت نیز نبوده است.

روز دوشنبه، رسانه های دولتی چین با انتشار مطالبی، از تصمیم دولت این کشور در وتوی قطعنامه شورای امنیت دفاع کردند و آن را به نفع مردم سوریه و منطقه خواندند.

پرچمهای سوریه، روسیه و چین در تظاهرات طرفداران اسد

حمایت روسیه و چین از حکومت بشار اسد ممکن است در بلند مدت به زیان این دو کشور تمام شود

روزنامه خلق، ارگان حزب کمونیست حاکم بر چین، در یک سرمقاله تلویحا این نظر را مطرح کرد که تصویب قطعنامه شورای امنیت می توانست به نفع سیاست کشورهای غربی در منطقه تمام شود و به همین دلیل هم روسیه و چین با آن مخالفت کردند.

این روزنامه، که دیدگاه های دولت را منعکس می کند، در عین حال نوشت: "در حالیکه اوضاع سوریه رو به وخامت دارد و بر شمار قربانیان غیرنظامی افزوده می شود، وتوی قطعنامه شورای امنیت به این معنی نیست که چین موافق ادامه این وضعیت دلخراش است."

به گفته سرمقاله نویس روزنامه خلق، با توجه به پیچیدگی بحران سیاسی در سوریه، "ساده انگاری است اگر تصور شود که حمایت از یک طرف قضیه و محکوم کردن طرف دیگر خواهد توانست به تغییرات اساسی منجر شود بلکه می تواند فجایع بیشتری را در پی آورد."

به گفته برخی تحلیلگران، روسیه و چین، که با سوریه روابط نزدیکی دارند، نگران آن بوده اند که روند تحولات خاورمیانه باعث استقرار حکومت هایی شود که، برخلاف حکومت بشار اسد، ناگزیر از اتکای به حمایت سیاسی و اقتصادی این دو کشور نباشند.

به خصوص، تحولات در لیبی، که به سرنگونی یک حکومت نزدیک به چین و روسیه منجر شد و در آن، پیشنهادهای اتحادیه عرب و قطعنامه مصوب شورای امنیت نقشی مهم ایفا کرد، باعث شده است تا دولت های چین و روسیه نسبت به هرگونه اقدام این دو نهاد بین المللی ظنین باشند.

در عین حال، ادامه حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه می تواند در بلند مدت نتایج نامطلوبی را برای موقعیت روسیه و چین در منطقه در پی داشته باشد و و در صورت سرنگونی حکومت بشار اسد، دوستی با چین و روسیه برای مردم سوریه و دولت های آینده در آن کشور قابل قبول جلوه نکند.

گزارش شده است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در نظر دارد طی چند روز آینده عازم سوریه شود و با مقامات ارشد آن کشور از جمله بشار اسد دیدار و گفتگو کند و مقامات روسی هدف از این دیدار را تلاش روسیه برای میانجیگری بین دولت و مخالفان در سوریه اعلام کرده اند.

در مقابل، برخی تحلیلگران گفته اند که احتمال دارد با توجه به هزینه سنگین سیاسی که ممکن است حمایت از بشار اسد برای روسیه داشته باشد، ممکن است آقای لاوروف در این سفر بکوشد توانایی رژیم در غلبه بر اعتراضات را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گفته آنان، همزمانی تشدید حملات ارتش سوریه علیه مخالفان با وتوی قطعنامه شورای امنیت ممکن است نشانه آن باشد که دولت سوریه می کوشد روسیه و سایر حامیان خود را قانع کند که، ولو از طریق قلع و قمع نظامی مخالفان، قادر به سرکوب معترضان و ادامه حیات خواهد بود.



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

وی گفته: روز دوشنبه 17 بهمن ماه فهرست جبهه متحد اصولگرایان برای شركت در انتخابات مجلس نهم در استان های سراسر كشور اعلام می‌ شود.

در همین حال، مسوول روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان درباره فرایند انتخاب نام ها برای این فهرست گفته: در هفته های گذشته از میان نامزدهای انتخابات، برای تطبیق بر معیارهای تعیین شده مبتنی بر منشور اصولگرایی بررسی های لازم انجام شد كه در دو هفته اخیر در مورد میزان مقبولیت آنها در حال نظرسنجی هستیم.

وی افزوده است: در بحث صلاحیت نامزدها؛ سه دسته‌ بندی صلاحیت فردی، مقبولیت و كارآمدی را در نظر گرفته‌ ایم كه 34 معیار مختلف را شامل می شود.

به گفته توانگر، پایبندی به معیارهای اصولگرایی و مقبولیت از نكات مورد توجه این جبهه در تنظیم لیست انتخاباتی است.

وی از انتخاب 12 نامزد فهرست تهران جبهه متحد اصولگرایان خبر داد و گفت: تاكنون در مورد شش نامزد روحانی و شش كاندیدای زن لیست جبهه متحد اصولگرایان بر اساس منشور اصولگرایی و سنجش های اجتماعی تصمیم گیری شده است.

سیام**7378**2026



:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

'كامران دانشجو' به خبرنگار 'خبرهای یك' ایرنا گفت كه' دانشگاه محل كادرسازی برای نظام است نه برای احزاب و جناح های مختلف كه بیایند و در آنجا فعالیت های تبلیغاتی، صنفی و گروهی انجام دهند'.

این عضو كابینه تصریح كرد: از نامزدها انتظار داریم كه مسایل كشور را به صورت علمی بررسی و بیان كنند و بگویند برای اقتصاد و دانشگاه ها چه برنامه هایی دارند و چه خواهند كرد؟ آنها مسایلی از این دست را می توانند با دانشجویان در میان بگذارند نه این كه موضوع سخن آنها صرفا تبلیغات فردی و گروهی باشد.

دانشجو با تاكید بر اینكه 'در دانشگاه ها جناح بندی نداریم' گفت: از نامزدهای انتخابات مجلس نهم انتظار می رود كه به بیان دیدگاه خود در مورد رابطه علم و دین بپردازند.

سیام**



:: برچسب‌ها: آب , به من , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا از بیروت، 'شیخ نعیم قاسم' معاون دبیركل حزب لله طی مراسمی در بیروت با اشاره به روند تحولات جاری در منطقه گفت: امید ما به ملت های عربی منطقه برای تحقق آزادی و عدالت بسیار زیاد است.

وی افزود: به رغم تلاش های آمریكا در اعمال سلطه جویی، مردم منطقه توانستند بر علیه نظام های حاكم بشورند و آنها را تغییر دهند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اوضاع جاری لبنان تصریح كرد: با توجه به روند تحولات و تغییرات منطقه ای و بین المللی، لبنان امروز در بهترین شرایط به سرمی برد ولی برخی در داخل خواهان ربط دادن لبنان به محور خاورمیانه ای جدید آمریكا و رژیم صهیونیستی هستند.

این مقام حزب الله گفت: اگر دولت لبنان سیاست دور نگه داشتن كشور از مسایل داخلی سوریه را اجرا نمی كرد، امروز این كشور به پایگاه خرابكاری علیه دمشق تبدیل شده بود.

وی تأكید كرد: در صورت درگیر كردن لبنان با مسایل داخلی سوریه و جانبداری داخلی از طرح آمریكا و رژیم صهیونیستی در منطقه، لبنان به خرابه ای كامل تبدیل می شود.

** اظهارات نماینده حزب الله در مجلس

از سوی دیگر 'حسین موسوی' عضو فراكسیون 'وفاداری به مقاومت' وابسته به حزب الله در مجلس نمایندگان لبنان طی مراسمی در بیروت با اشاره به سیاست تك قطبی و تك جانبه آمریكا در منطقه گفت: آمریكا سعی می كند با اعمال سیاست تك قطبی و یك جانبه در منطقه، بر مسلمانان و دولت های عربی سیطره پیدا كند.

وی با اشاره به اینكه در كنار مردم منطقه در راه كسب آزادی و عدالت باقی خواهیم ماند، گفت: هرگز زیر بار ظلم و ستم آمریكا نخواهیم رفت و تن به درخواست ها و طرح های علنی آمریكا در منطقه با هدف ایجاد بحران برای تقسیم آن در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی نخواهیم داد.

موسوی بر وحدت ملی لبنان در مواجهه با رژیم صهیونیستی تأكید كرد و گفت: از كسانی كه دل به وعده‌های آمریكا خوش كرده اند، می خواهیم كه از گذشته حكام كشورهای منطقه كه آمریكا در بدترین شرایط از آنها روی گردانید، درس بگیرند.

وی ادامه داد: ما از افكار عمومی لبنان می خواهیم، سیاست های تفرقه، فتنه انگیزی مذهبی و طایفی گری در این كشور را رد كرده و صدای خود را در برابر دشمن لبنان یعنی رژیم صهیونیستی بلند كنند.

خاورم/2023**1030 ** 1514



:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
مصر

درگيريها در مصر بر سر مسابقه فوتبال

دست کم ۷۹ نفر در جریان در گیری های یک مسابقه فوتبال در مصر جان خود را از دست داده و صدها نفر زخمی شده اند. انتظار می رود شمار کشته شدگان به بیش از ۱۵۰ نفر برسد.

شاهدان می گویند در بین کشته شدگان نیروهای امنیتی هم دیده می شوند.

این درگیریها بین طرفداران دو تیم فوتبال الاهلی از قاهره و المصری از شهر میزبان مسابقه پرت سعید، در نزدیکی قاهره در گرفته است.

پس از پیروزی ۳ بر یک به نفع تیم المصری، طرفداران این تیم به زمین فوتبال ریختند و با بطری و سنگ و وسایل آتشبازی به تیم مقابل سپس به طرفدارانشان حمله کردند.

معاون وزیر بهداشت مصر می گوید: "ما ۹ آمبولانس به داخل و ۳۲ آمبولانس به خارج استادیوم فرستادیم اما آنها قادر به حمل همه مجروحان نیستند و حتی نمی توانند کار خود را انجام دهند. تاکنون صدها نفر از زخمی شدگان به بیمارستانها انتقال پیدا کرده اند و ۲۵ نفر در بیمارستانها جان خود را از دست داده اند."

این وزاتخانه می گوید که درگیریها یکی از وحشتناکترین حادثه ها در تاریخ فوتبال مصر است.

گفته می شود پس از انقلاب مصر، پلیس نقش پررنگی در برقراری امنیت و نظم ندارد و در این درگیریها هم قادر به آرام کردن اوضاع و جلوگیری از خشونت ها نبوده است.

طرفداران تیم فوتبال الاهلی که به آلترز مشهورند اخیرا در عرصه سیاست قدم برداشته و مرتب با پلیس مصر درگیر می شوند. اما هنوز هیچ گزارشی درباره ارتباط سیاسی این گروه و این حادثه بدست نیامده است.

مدت کوتاهی پس از درگیریها در پرت سعید، مسابقه فوتبال دو تیم زمالک و اسماعیلی هم در قاهره لغو شد و طرفداران تیم زمالک به نشان اعتراض، قسمتی از این استادیوم را به آتش کشیدند.

پارلمان این کشور هم قرار است جلسه ای اضطراری در این رابطه تشکیل دهد.



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
لئون پانه تا

آقای پانه تا می گوید که این اقدام در هماهنگی با متحدان آمریکا انجام خواهد شد

لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا می گوید که نیروهای آمریکایی در افغانستان از اواسط سال ۲۰۱۳ از نقش رزمی خود خواهند کاست.

این گام مهمی در جهت پایان ماموریت نیروهای آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۱۴ توصیف می شود.

اما آقای پانه تا گفت دولت آمریکا می خواهد همه متحدان ناتو در افغانستان به استراتژی تعیین شده در اجلاس لیسبون در نوامبر ۲۰۱۰ "احترام" بگذارند. آن پیمان خواستار انتقال مسئولیت های امنیتی به افغان ها تا پایان ۲۰۱۴ می شود.

او گفت: "امید این است که از اواسط تا اواخر ۲۰۱۳ بتوانیم نقش رزمی را به نقشی آموزشی، مشورتی و یاری رسانی تبدیل کنیم که اساسا همان خواسته های پیمان لیسبون را برآورده می کند."

او افزود: "ما همه با هم به آنجا رفتیم و با همدیگر خارج خواهیم شد اما باید این کار را براساس اتحادی قوی و تعهدی جدی که در لیسبون توافق شد انجام دهیم."

آقای پانه تا در جریان سفر به بلژیک برای دیدار با وزرای دفاع ناتو در هواپیما با خبرنگاران سخن می گفت.

این اولین بار است که دولت آمریکا تاریخی را برای کاهش نقش رزمی خود در جنگ افغانستان اعلام می کند.

آقای پانه تا گفت هنوز تصمیمی در مورد اینکه چه تعدادی از نیروهای آمریکایی در سال آینده افغانستان را ترک خواهند کرد گرفته نشده است و گفت که نبردهایی جدی در پیش است.

آمریکا حدود ۹۰ هزار سرباز در افغانستان دارد اما ۲۲ هزار نفر آنها قرار است تا اوایل پاییز به کشورشان بازگردند.

هنوز سرعت خروج ۶۸ هزار آمریکایی که بعد از آن در افغانستان می مانند معلوم نیست.

همزمان ارتش آمریکا روز چهارشنبه جزئیات فراگیری از مشکل حملات داخلی نیروهای امنیتی افغانستان به نیروهای آمریکایی یا دیگر نیروهای ائتلاف خارجی منتشر کرد.

در پی ارائه این جزئیات، قانونگذاران آمریکایی فرآیند گزینش نیروهای امنیتی افغان را "به طور مصیبت باری ضعیف" توصیف کردند.

اطلاعات وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد که سه چهارم از حملاتی از این نوع از سال ۲۰۰۷ به این طرف - در مجموع بیش از ۴۵ مورد - مربوط به دو سال اخیر بوده است.

مقام های پنتاگون در واکنش به انتقادها گفتند که امکان بهبود فرآیند گزینش سربازان افغان وجود دارد اما گفتند که امکان حذف کامل این مشکل وجود ندارد.

در روز ۲۰ ژانویه چهار سرباز فرانسوی به دست یک سرباز افغان کشته شدند. همان حادثه باعث شد کنگره خواستار ارائه جزئیات در باره این روند شود.



:: برچسب‌ها: تایوان , حیوانات , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
هرمان نکائرتس

آقای نکائرتس گفت که کارهای زیادی هست که باید انجام شود

آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان خود را در روزهای ۲۱ و ۲۲ فوریه (دوم و سوم اسفند) بار دیگر به ایران خواهد فرستاد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در این بیانیه تأکید کرده است که قصد دارد مذاکره با ایران را شتاب بخشد.

یک هیأت بلندپایه از بازرسان آژانس به تازگی از ایران بازدید کرده اند.

هرمان نکائرتس، رئیس این هیات، امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه (اول فوریه) در بازگشت از تهران، دیدار سه روزه از ایران را سفری "خوب" توصیف کرد و افزود: "مقامات ایران تاکید کرده اند که متعهد به رفع مسائلی هستند که درباره برنامه هسته ای این کشور وجود دارد."

آقای نکائرتس به جزئیات مذاکرات در طول این سفر سه روزه اشاره ای نکرد، اما گفت: "ما در طول این سه روز بحث هایی فشرده درباره اولویت هایمان داشتیم و متعهد هستیم که تمام اختلافاتی را که هنوز درباره برنامه اتمی ایران وجود دارد، حل و فصل کنیم."

به گفته رئیس هیات اعزامی آژانس بین الملی انرژی اتمی به ایران "مقامات ایران هم تعهد خود را در این مورد اعلام کردند."

آقای نکائرتس افزود: "هنوز کارهای زیادی در این باره باید انجام شود".

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران نیز نشست سه روزه کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران را مثبت ارزیابی کرده و گفته است: "جلسات خوبی بود و قرار شد این رایزنی ها ادامه پیدا کند."

آقای صالحی در مورد بازدید کارشناسان آژانس از تاسیسات هسته ای در جریان سفر به ایران گفت که در این سفر بازدیدی انجام نشد، اما "آمادگی داشتیم که اگر خواستند بازدیدی را انجام دهند، آن را فراهم کنیم."



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

براساس روایات امام غایب و آخرین گل امامت كه همواره نسیم حضورش در دوران غیبتش احساس می شود، به اذن الهی دوران غیبت را پشت سرمی گذارد و دل های تشنه عدالت و خسته از ظلم و بیداد انسان های زورمدار را با ظهورش سیراب می كند و جای جای این كره خاكی را از عطر حضورش سرمست خواهد كرد.

از آنجا كه خلفای عباسی بر اساس سخن رسول الله (ص) و امامان معصوم علیهم السلام، از تولد حضرت مهدی (عج) خبر دار شده بودند، همواره امام حسن عسكری (ع)پدر بزرگوار ایشان را زیر نظر داشتند.

امام صادق (ع) در خصوص تولد مهدی موعود (عج) اینگونه می فرماید: محمد، علی، فاطمه، حسن، حسین و ائمه اولاد حسین، 14نوری هستند كه خدای تعالی، 14هزار سال پیش از خلق جمیع مخلوقات، آنها را خلق كرد. آخر ایشان مهدی قائم (ع) است كه بعد از غیبتش، قیام می كند و زمین را از هر گونه جور و ستم پاك می گرداند.

اكنون قرن ها از غیبت دوازدهمین حجت حق حجت ابن الحسن العسكری (عج) می گذرد و جهان تشنه روشنی آفتاب و دل های بی قرار، منتظرند تا آخرین گل زیبای ولایت و امامت سكان هدایت بشریت را در دست گیرد.

امروز مفهوم غیبت به كلمه ای عادی تبدیل شده كه منتظران در جمعه هر هفته با خود برای آمدنش زمزمه می كنند و لحظه ها را به شماره نشسته اند.

ای حجت حق از كلام تو رودها به خروش می آیند، از صلابت تو كوه ها سر تعظیم فرود می آورند، از استقامت تو آسمان خاكسار می شود، از عبادت عاشقانه تو حضرت حق به خلقتت افتخار می كند پس بیا و با حضورت این كره خاكی را از هر آنچه زشتی و پلیدی است دور نگه دار تا وعده الهی محقق شده و دنیا سراسر عدالت و زیبایی شود.

ای منتظران، ای دلبستگان خورشید امامت، سختی های زمان، دیری نمی پاید و قائم آل محمد (عج) از راه می رسد و زمین را از قسط و عدل پر می كند.

او حجت پنهان خداوند بر اهل زمین است و نوری را كه امام حسین (ع) در دل های آسمانی برافروخت، در سراسر زمین منتشر می سازد.

آن منجی موعود روزی با شمشیر عدالتش زنجیر ستم را از هم خواهد گسست و خورشید عدالتش از پشت ابرهای انتظار طلوع خواهد كرد تا جهان، پر از نور حقیقت شود.

ای عاشقان ظهور اینك در سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) به امید آمدنش دعای فرج را با حضور قلب زمزمه كرده و از حضرت حق آمدنش را خالصانه و خاشعانه بخواهید باشد كه گوشه ای از دعاها و راز و نیازها این گره بسته را بگشاید و فرج آقایمان میسر شود.

فراهنگ 1883**1588



:: برچسب‌ها: موزه , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این رقابت ها از عصر چهارشنبه با حضور چهار تیم به میزبانی قزوین و در سالن ورزشی شهید سرلشگر بابایی آغاز شد.

در نخستین بازی،تیم بسكتبال نونهالان تهران با حساب 66 بر 32 از سد گلستان گذشت و قزوین نیز 68 بر 46 مقابل مازندران به پیروزی دست پیدا كرد.

دومین روز این بازی ها نیز ظهر امروز (پنجشنبه) با دیدار تیم های قزوین با گلستان و تهران با مازندران پیگیری خواهد شد.

این رقابت ها روز جمعه (14 بهمن) با پایان مسابقات و شناخت چهره تیم های راه یافته به مرحله یك چهارم نهایی به پایان خواهد رسید.

دو تیم برتر این مسابقات راهی مرحله یك چهارم نهایی رقابت های قهرمانی بسكتبال نونهالان كشور می شوند.

7392/616



:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : abbuse
احمدی نژاد در مجلس

احمدی نژاد از موفقیت های اقتصادی دولت خود در "سالی دشوار" برای مردم ایران خبر داده است

رئیس جمهوری ایران بودجه سال ۱۳۹۱ خورشیدی را با حدود دو ماه تاخیر به مجلس ارائه داده است.

روز چهارشنبه، ۱۲ بهمن (۱ فوریه)، محمود احمدی نژاد، همراه با تعدادی از مقامات دولت در مجلس حضور یافت و پس از ایراد سخنانی در توضیح لایحه بودجه سال آینده، متن لایحه بودجه را برای بررسی و تصویب نمایندگان به هیات رئیسه مجلس تحویل داد.

طبق آئین نامه داخلی مجلس، انتظار می رود دولت لایحه بودجه هر سال را حداکثر تا ۱۵ آذرماه سال قبل به مجلس تحویل دهد تا نمایندگان بتوانند در فرصت کافی، به بررسی آن بپردازند و نظرات خود را نیز در متن نهایی اعمال کنند.

آقای احمدی نژاد بخشی از سخنان خود هنگام ارائه لایحه بودجه را به بررسی تحولات اقتصادی کشور طی سال جاری اختصاص داد و از "موفقیت های اقتصادی دولت" در این مدت سخن گفت.

به گفته آقای احمدی نژاد، در نتیجه کاهش مصرف فرآوردهای نفتی در داخل کشور، که نتیجه اعمال قانون هدفمندی یارانه ها بوده، دولت طی یازده ماه گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار صرفه جویی کرده است و برای اولین بار، صادرات فرآورده های نفتی به خارج آغاز شده است.

آقای احمدی نژاد در حالی از صرفه جویی ناشی از حذف یارانه ها سخن گفته است که برخی از کارشناسان گفته اند که پرداخت یارانه های نقدی باعث کسری قابل توجهی در بودجه سال جاری شده است.

در مورد کاهش هزینه های دولتی، رئیس جمهوری ایران ادغام چهار وزارتخانه در سال جاری را گامی در راستای کوچک تر شدن دولت توصیف کردو افزود که این اقدام، همراه با بهبود نحوه ارائه خدمات دولتی، به منزله صرفه جویی در هزینه های دولت بوده است.

در زمینه روند تجارت خارجی، آقای احمدی نژاد از افزایش صادرات غیرنفتی در طول دوره ریاست جمهوری خود سخن گفت و افزود که طی ده ماه اول سال جاری، صادرات غیرنفتی افزایش و واردات کشور کاهش یافته است.

تقدیم لایحه بودجه

تاخیر احمدی نژاد در ارائه لایحه بودجه انتقاد برخی از نمایندگان را در پی داشته است

آقای احمدی نژاد از ۹ درصد نرخ رشد در بخش کشاورزی، رشد قابل توجه در تولید کالاهای واسطه صنعتی مانند فولاد، مس، آلومینیوم، سرب، و لوازم بهداشتی در سال جاری سخن گفت و افزود که "طی سال جاری، دولت اشتغال ۲.۵ میلیون نفری را هدفگذاری کرده است که امیدوارم علیرغم مشکلات مصنوعی و غیر مصنوعی که ایجاد شده، ما به آن مرز برسیم" اما در مورد "مشکلات ایجاد شده" توضیحی نداد.

رئیس جمهوری ایران سال جاری را "یکی از سخت ترین شرایط بین المللی" برای مردم ایران دانست اما گفت که "فرزندان ملت تحت فشارهای سنگین خارجی و داخلی، دستاوردهای گرانقدری را به ارمغان آوردند."

وی نرخ رشد اقتصاد ایران بدون نفت در سال گذشته را بیش از ۷.۳ درصد عنوان کرد و گفت که امیدوار است همین نرخ رشد در سال آینده نیز تحقق یابد.

محتوای لایحه بودجه

محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به تشریح خصوصیات بودجه سال آینده، هدف های بودجه و نحوه تحقق آنها پرداخت.

وی گفت که بودجه سال ۱۳۹۱ براساس قانون برنامه پنجم و "مبتنی بر پیش بینی های نسبتا دقیق از شرایط بین المللی، بازار، و قیمت نفت در سال ۹۱ انجام شده است."

در مورد هدف هایی که دولت در تدوین این بودجه در نظر داشته، آقای احمدی نژاد گفت که محور اصلی بودجه سال آینده دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد است و "کاهش نرخ بیکاری، توسعه عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، افزایش سهم بهره وری و رشد اقتصادی" را از دیگر محورهای این لایحه اعلام کرد.

برای دستیابی به هدف گسترش عدالت، رئیس جمهوری ضمن تاکید بر ادامه طرح مسکن مهر برای تامین مسکن افراد نیازمند، گفت: "یارانه ها با پشتیبانی های لازم در بودجه پیش بینی شده است و همچنین طرح بزرگ هدفمندی یارانه ها با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و در حد مقدور و توان، گام های بعدی برداشته خواهد شد."

مجلس

دولت انتظار دارد مجلس در بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده سرعت عمل به خرج دهد

تلاش در جهت ایجاد تعادل بین استان ها، مناطق و بخش های گوناگون کشور از جمله اقدامات دیگری است که در لایحه بودجه پیش بینی شده و هدف تحقق عدالت را در نظر دارد.

آقای احمدی نژاد کاهش هزینه ها و افزایش کارآیی تشکیلات دولت را نیز از دیگر محورهای مورد نظر در لایحه بودجه توصیف کرد و گفت که "اعلام می کنم که این دولت عزم خود را جزم کرده که با اصلاح ساختارها در همه بخش ها و با اتکا به قدرت مردم و هماهنگی با همه قوا، انشاء الله به سمت سند چشم انداز، اهداف قانون برنامه و رفع تبعیض و بی عدالتی در همه عرصه ها با سرعت بیشتری حرکت کند."

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه "بودجه سال ۹۱ به نوعی سیاستگذاری و تنظیم شده است که همه این اهداف بتواند در مسیر مناسبی محقق شود" ارقام اصلی لایحه را شرح داد.

وی گفت که بودجه کشور در سال آینده به حدود ۵۱۰ هزار میلیارد تومان می رسد که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد آن مربوط به شرکت های دولتی است.

به دلیل گستردگی تصدی های دولتی در جمهوری اسلامی، بودجه سالانه ایران از دو بخش بودجه شرکت های دولتی و بودجه عمومی دولت تشکیل می یابد که بودجه عمومی خود شامل هزینه های جاری و هزینه های عمرانی است.

به گفته آقای احمدی نژاد، بودجه عمومی دولت در سال آینده در مقایسه با عملکرد بودجه سال جاری ۵.۶ در صد کاهش یافته در حالیکه بر بودجه شرکت های دولتی، با هدف افزایش سرمایه گذاری، تولید و خدمات حدود ۳۰ درصد اضافه می شود.

در مورد درآمدهای بودجه، دولت در نظر دارد به منظور کاستن از اتکای به عواید نفتی، درآمدهای مالیاتی را ۲۰ درصد و سایر عواید غیرنفتی ۸۹ را درصد افزایش دهد و به این ترتیب، سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به تولید ناخالص ملی را از ۷ درصد در سال گذشته، به ۷.۵ درصد در سال آینده برساند.

با وجود تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه، آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود در مجلس ابراز امیدواری کرد که نمایندگان در رسیدگی و تصویب بودجه سرعت عمل به خرج دهند.

در همین جلسه، احمد توکلی، نماینده اصولگرای منتقد دولت، در تذکری در مورد "تخلف دولت" به خاطر تاخیر در تقدیم لایحه بودجه، گفت که باید بودجه چند دوازدهم تصویب شود و رئیس مجلس، ضمن وارد دانستن این تذکر، گفت که مجلس خواهد کوشید به این لایحه در حد امکان رسیدگی کند.

تحقق هدفهای دولت؟

لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ در حالی به مجلس ارائه شده است که اقتصاد ایران با مشکلات رو به افزایشی مواجه بوده است.

در ماه های اخیر، بازار ارز دستخوش نوسانات کم سابقه ای بوده و با افزایش سریع نرخ برابری ارزهای عمده در برابر ریال، ارزش پول ملی ایران به شدت کاهش یافته است.

بحران در بازار ارز و طلا در ایران با تصمیم شماری از کشورهای غربی در تشدید تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی به خصوص در زمینه جلوگیری از صادرات نفتی و تحریم بانک مرکزی با هدف کاهش در آمدهای ارزی این کشور همراه بوده است.

بانک

بودجه انقباضی همراه با انقباض پولی ناشی از افزایش نرخ بهره بانکی با هدف رشد بالای اقتصادی همسویی منطقی ندارد

اگرچه مقامات جمهوری اسلامی این تحریم ها را بی تاثیر دانسته اند و گاه حتی از آنها به عنوان عواملی در تسریع روند خودکفایی استقبال کرده اند، اما در صورتی که دریافت های ارزی ایران دستخوش اختلال شود، اجرای لایحه بودجه نیز دشوار خواهد شد.

اقتصاد ایران به شدت به درآمدهای حاصله از فروش نفت خام وابسته است به نحوی که نه تنها حیات بخش دولتی، بلکه ادامه فعالیت سایر بخش های اقتصادی، از جمله تولید کالاهای صادراتی، بدون دسترسی به عواید نفتی برای واردات مواد و ابزار مورد نیاز امکانپذیر نیست.

در مورد تحقق اهداف کیفی بودجه لایحه بودجه سال آینده نیز احتمالا سئوالاتی مطرح است.

آقای احمدی نژاد یکی از محورهای اصلی این بودجه را تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد در سال آینده اعلام کرده و همزمان، از "انقباضی" بودن این بودجه خبر داده است.

اخیرا دولت به منظور مقابله با سقوط سریع ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، که می توانست تبعات ناگواری برای اقتصادی ملی از جمله در تشدید تورم داشته باشد، با افزایش نرخ بهره بانکی موافقت کرد و به این ترتیب، سیاست انقباض پولی را نیز در پیش گرفت در حالیکه سیاست های انقباضی با هدف دستیابی به رشد اقتصادی همسویی ندارد.

برخی از کارشناسان نگران آن هستند که در صورتی که بحران اقتصادی کنونی ایران به سرعت پایان نیابد، ممکن است اقتصاد این کشور با وضعیت رکود تورمی عمیق مواجه شود.

از دیگر هدف های اعلام شده لایحه بودجه سال آینده، تعمیق و گسترش عدالت از طریق کاهش اختلاف بین درآمد طبقات مختلف اجتماعی است که، به گفته برخی از کارشناسان، در چند سال اخیر به شدت تعمیق شده است.

آقای احمدی نژاد همواره کمک به کاهش تفاوت طبقاتی را از هدف های مهم برنامه حذف یارانه ها دانسته و در سخنرانی بودجه نیز از پیشروی به سوی تحقق این هدف در سال گذشته سخن گفته است.

در مقابل، برخی از کارشناسان نسبت به تاثیر مثبت نحوه حذف یارانه ها در بهبود نسبی وضعیت اقتصادی طبقات کم درآمد ابراز تردید کرده و گفته اند که پرداخت یارانه نقدی به کسری بودجه و تشدید تورم منجر شده که بر وضعیت معاش مردم تاثیری قابل توجه گذاشته است.

اگرچه پرداخت یارانه نقدی به خانوارها دست کم بخشی از فشار ناشی از افزایش حذف یارانه ها را جبران کرده، اما افزایش شدید قیمت ها به منزله کاهش در قدرت خرید مردم بوده است.

این وضعیت به خصوص باعث تنزل شدید در قدرت خرید خانوارهای کم درآمدتر جامعه شده که بخش عمده ای از درآمدهای خود را به مصرف می رسانند و، برخلاف ثروتمندان، امکان پس انداز بخشی از درآمد خود و سرمایه گذاری به منظور سودبری از تورم قیمت ها را نداشته اند.

در خبری دیگر از مجلس، نمایندگان با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب، میزان یارانه نقدی در مراحل بعدی اجرای قانون حذف یارانه ها، افزایش نمی یابد و به جای آن، خانوارها از "کمک های غیرنقدی" شامل خدمات و کالاهای دولتی برخوردار می شوند.



:: برچسب‌ها: جدید , اسپانیا , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()